Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pub

Tråden skapades och har fått 34 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag fattar inte hur jag kunde missa detta, glömmer hela tiden bort denna avdelning på forumet. Satt ju o hade tråkigt den 29:e om jag inte missminner mig.
Och så var Thyrr på besök och förpestade pubkvällen med snack om sin fett sönderplockade 4400:a (visst var det en sådan Fredrik?) som hade hårddiskar liggandes på golvet åt alla håll o kanter, men som "fungerade" ändå. Hade varit skönt att prata om gamla tider!
Måste komma ihåg att titta in här oftare.

Kanske starta en tråd som vi uppdaterar hela tiden som visar vilka som är Umeå-bor. Det blir lättare för initiativtagaren att maila alla då.

Heeheehee...

Vad jag minns pratade vi inte om min gamla 4400, å andra sidan drack jag en del i baren...

Kommer lätt nästa gång, det är värt att åka några mil för att prata mac.

Ursprungligen av Fredrik Sigbjörn:

Vad jag minns pratade vi inte om min gamla 4400, å andra sidan drack jag en del i baren...

Ojå, nog gjorde vi det alltid, vi snackade ju om det för dagen väldigt aktuella ämnet "tsunami"...

Fast du hade fel på 99macpuben: I din PowerMac 4400 satt det inte ett Tsunami (det skulle aldrig ha rymts) utan ett Tanzania.

(För den som inte vet: Tsunami är i mackretsar sedan länge känt som ett namn på [stort] logikkort som är känt för att det användes i en del PowerMacar (9500, 9600) men framförallt i många av macklonerna (jo - en gång i tiden fanns det andra tillverkare av macar). Det var även kodnamnet för PowerMac 9500 läste jag någonstans.)

Ursprungligen av Adrian B:

Fast du hade fel på 99macpuben: I din PowerMac 4400 satt det inte ett Tsunami (det skulle aldrig ha rymts) utan ett Tanzania.

Ja det har du rätt i. Tanzania var för övrigt Motorolas budgetkort, det hade internt IDE och VGA när de andra körde ADC och SCSI. Användes i många kloner. Man kunde även köpa moderkortet separat av Motorola, ifall man kände för att bygga en egen. Det är nog svårt nu för tiden.

Jag förstod att det gamla kom på tal!!

Jaja, det kommer snart fler pub-kvällar, right?

Bevaka tråden