Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD fråga: Hur lägga in lite mp3:or som ska bara spelas

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-08 09:29

(sry för iMovie ämnesbeskrivningen, iDVD fanns inte)

Tja,

Undrar om det är möjligt lägga in en mapp i iDVD på skivan, så när man går in där så spelas det en massa mp3:or så som det vore en cd-skiva, typ.

Hoppas ni förstår vad jag menar och kan vägleda mig...

mvh
b0bben

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-12-08 12:35
Ursprungligen av b0bben:

(sry för iMovie ämnesbeskrivningen, iDVD fanns inte)

Tja,

Undrar om det är möjligt lägga in en mapp i iDVD på skivan, så när man går in där så spelas det en massa mp3:or så som det vore en cd-skiva, typ.

Hoppas ni förstår vad jag menar och kan vägleda mig...

mvh
b0bben

Hej, Det finns inget sätt att göra det direkt i iDVD, Inte heller är jag säker om denna typ av skiva funkar i stationära DVD-spelare som kan spela MP3 men i datorn går det bra, om du hämtar ned denna fil och lägger dom två filerna direkt i din användares mapp, detta gör att du kan välja att göra en imagefil om du håller ned ctrl när du samtidigt klickar på bränn i iDVD. Du kan läsa mer här om du stöter på problem. sedan är det bara att antingen montera image filen och dra ut VIDEO_TS /AUDIO_TS mappen från image filen och med Toast göra en ny Data/ DVD-ROM och lägga in dessa + MP3 mappen, om du inte har Toast kan du konvertera imagefilen med Skivverktyg till att bli läs/skrivbar och sedan lägga in MP3 mappen.
PS. Kom ihåg att lämna plats i iDVD så att du rymmer dina MP3.

Senast redigerat 2004-12-08 13:28
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-12-09 11:24

thx för hjälpen, bör funka, ska testa...

mvh
b0bben

1
Bevaka tråden