Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföra bilder från iPhoto 2 till 4?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just varit iväg och plåtat 200 bilder med en digital Canon systemkamera. Tankade på plats över bilderna på min Powerbook som jag har Jaguar och iPhoto 2 på. När jag sedan nu kom hem la jag över bilderna på en firewire disc och kopplade in den i min 2.0 dual G5:a med Panther och iPhoto 4. iPhoto 4 vägrar då acceptera bilderna??? De funkar fint i förhandsvisning och Photoshop, men iPhoto säger att de är oläsliga filer? Kan någon hjälpa mig med detta problem?

Har tyvärr ingen lösning på dit problem, jag skulle rekommendera dig att ta en titt på iview som alternativ.

Bytte själv från iPhoto till iview när jag köpte min Nikon D70.

--
Daniel

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-12-17 23:45

iview e så jäävla bra... roterar även bildena lossless!

  • Medlem
  • 2004-12-18 00:13

Du borde få ett meddelande att bilderna behöver konverteras för att kunna importeras till iphoto4. Försök bränna dem till en cd först. Jag har alltid fått konverteringsmeddelandet med cd skivor med iphoto2 bilder.

Tackar! Ska kolla upp iView!
nej, ett halvmärkligt fult fönster med filnamnen och medelandet oläsliga filer kommer upp när jag försöker importera eller droppa. Har inte haft några problem att lägga in bilder i tidigare versioner av iPhoto. Tack för svar!

1
Bevaka tråden