Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upprörd

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag kommer at kontakta polisen som utreder stölden av min G4:a.

Köpte mycket grejor av Macoteket förra sommaren, bl. a uppgraderade jag med ett Sonnetkort som kostade nära 4000:-, köpte hårddiskar mm...

Strax därefter stals min dator, man blir lite undrande varför just min dator stals, jag som bor långt ute på vischan.
De får nysta lite i detta i brist på nya uppslag, som vanligt läggs ju alla inbrott ner om man inte själv aktivt jagar fram tjuvarna och överlämnar dem med tjuvgodset i händerna.
Gärna videofilmat händelsen. Vardagsbrottslighet kallas det.
För mig är det ingen vardag att få mitt hem plundrat.

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2005-01-07 20:26
Ursprungligen av Pocahontas:

Jag kommer at kontakta polisen som utreder stölden av min G4:a.

Köpte mycket grejor av Macoteket förra sommaren, bl. a uppgraderade jag med ett Sonnetkort som kostade nära 4000:-, köpte hårddiskar mm...

Rätta mig om jag har fel, men när detta hade inträffat var det ett massivt pådrag från dig på ett flertal forum, då du enligt egen utsago visste vem tjuven var. Det var inte snälla inlägg du skrev om denne person.

Är det samma man som vi talar om i denna tråden, eller har du helt lagt ner misstankarna mot den pöjk du tidigare ville göra både det ena och andra med/mot?

Ursprungligen av Rasmus:

Rätta mig om jag har fel, men när detta hade inträffat var det ett massivt pådrag från dig på ett flertal forum, då du enligt egen utsago visste vem tjuven var. Det var inte snälla inlägg du skrev om denne person.

Är det samma man som vi talar om i denna tråden, eller har du helt lagt ner misstankarna mot den pöjk du tidigare ville göra både det ena och andra med/mot?

Nej, men tjuv och hälare är inte samma sak.

Beställningsjobb är det hälare oftast sysslar med.
Tjuven kan finnas var som helst i landet. Varor kan transporteras.
Men som sagt, pusslet får polisen syssla med. Så får vi se vartåt det leder.

Finns fler hälare än denne, har fått nys om en annan härnere på västkusten......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-07 20:12

Följer med spänning utvecklingen av detta. Vill se någon form av krafttag (eller åtminstonde ett uttalande) mot en sådan skojarpajas annars tar jag garanterat mina egna och mina kunders inköp någon annanstans.
Känns verkligen sådär att en kriminell person har kolla på mina kunder och deras inköp.

Vill inte anta för mycket men en av mina kunders kontor fick inbrott bara några veckor efter att ha handlat nya datorsaker...

  • Medlem
  • International user
  • 2005-01-07 20:19

Kan man hopas på att Martin kontaktar ägaran var de nu än är på väg.. NU - och ber dem om ngn form av statement - mer för deras del i detta läge????

Fast det är ju nu det.. bakåt lär vi väl aldrig få veta..

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-01-07 20:52

Medan de flesta väntar på nåt slags utsaga från Macoteket (som för min del gärna kan komma på måndag eller tisdag. Det står väl inte nån ko på isen, väl?), så tycker jag nog att Björnström i renlighetens namn borde släppa in personen som orsakat allt det här. Det kan ju tänkas att han har något han vill säga.

Det är kanske dumt att hänga ut Macoteket så där. De kan ju inte vara några skummisar.
Men jag har handlat massor där under årens lopp.
Så man börjar ju fundera liksom...

Jag tycker vi avvaktar med hela diskussionen ett tag och ger Macoteket en chans att svara på vad som skrivs här. Så tillsvidare är tråden stängd (andra trådar som tar upp samma ämne raderas).

Tråd stängd.

Bevaka tråden