Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slänga "nygamla" installationen?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kära experter på 99mac! Jag har en helt ny ibook (OSX 10.3.5) som jag installerade rekommenderade programuppdateringar bl.a. senaste versionen av Panther (från programuppdaterings-programmet) på. Sen startade jag om och jobbade problemfritt hela dagen. Nästa gång jag startade datorn funkade väldigt få av Apple-programmen (kanske de som uppdaterades, vet inte så noga...). Safari, iCal, Mail m.fl. Och vad som värre var: Installeraren och Programuppdateraren var också paj!! Det var bara badboll och timeout för hela slanten... Kunde varken få ner programvara vi uppdateraren, eller installera ngt. Moment 22 där ett tag.

Jaja, jag startade upp från skivan istället och det har lett till att hela gamla systemet - som egentligen var en senare version av Panther, har lagts i en previous system-mapp. Med tanke på vad som hände innan idag, känner jag mig helt livrädd för att ändra någonting... Vågar jag slänga previous system-mappen? Och vågar jag någonsin använda programuppdateraren igen?

Mycket tacksam för olika tankar kring detta!

Fridens!

Sofia, som trodde att hon kunde LITE mer.

Du kan slänga gamla Systemmappen.
Tänk på att alltid köra Reparera Skivbehörighet före och efter programuppdateringar.
Verktyget för det ligger i Program> Verktygsmapp,> Skivverktyg.

1
Bevaka tråden