Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur tusan ordnar man ikonerna?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:36

Ordning och reda ska det va'.

Nåt som gett mig huvudbry ända sen den dag min iBook landade i brevlådan är hur man ordnar ikonerna så att de ligger snyggt uppradade i Findern. Som det är nu, verkar man måsta gå in i varje folder och ordna ikonerna där, så att de ligger ordnade efter första bokstav eller vad man nu föredrar. Det måste väl ändå gå att ställa in, så att alla ikoner under alla mappar på hela datorn ordnas automatiskt och inte ligger i en enda hög om man inte gör det manuellt för varje mapp?

(Dessutom brukar ikonerna konstigt nog nästan jämt ligga i en oordnad hög när man packar upp exv. en .dmg-fil man tankar ner från nätet...skumt.)

Hur gör man?

öppna ett finder-fönster. välj innehåll/visa innhållsalternativ. välj 'ordna efter' eller något. se till att Alla fönster är valt högst upp.

Stäng finderfönstret/klicka på skrivbordet så har du möjlighet att göra samma sak med skrivbordet.

  • Oregistrerad
  • 2005-02-15 10:44

Tackar!

It's the little things...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-11-14 22:55

ja, hur är det meningen att man ska göra?

Gammal tråd gammalt problem...

Nu med ny MBPr+Maverick: finns det någon som vet hur man ska göra för att få en inställning som ligger kvar? Jag ställer in ordna AUTOMATISKT enligt alla officiella instruktioner och menyalternativ i finder-jäveln men inget händer i verkligheten.

På gamla macbooken funkar allt perfekt och mappar+filer ordnar sig snyggt automatiskt, både på skrivbord och inne i mapparna. Samma sak på PowerBook G4, allt funkar.

Tacka vet jag gamla Panther

1
Bevaka tråden