Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa bokföringsprogrammet?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har koll på vilket som är det bästa bokföringsprogrammet.

Jag har ett aktiebolag med två anställda och behöver ett bra program med möjlighet att fakturera och bokföra.

/Thomas

Ursprungligen av TCarlgren:

Är det någon som har koll på vilket som är det bästa bokföringsprogrammet.

Jag har ett aktiebolag med två anställda och behöver ett bra program med möjlighet att fakturera och bokföra.

/Thomas

Vill Du ha ett enkelt eller ett avancerat program? Är Du duktig på bokföring?
Ett program som är bra för Kalle behöver inte vara rätt program för Stina.
Lyssna inte för mycket på andras synpunkter - det är Du som ska trivas med programmet. Ladda ner de olika leverantörernas program och jämför.
Du ska förstås inte missa att titta på vårt program UNI_BAS som Du kan hämta på vår hemsida:
http://www.unicell.se/

Nedanstående program tycker jag står i en klass för sig när det gäller Mac.

http://www.ct.se/
http://www.montania.se/

Ursprungligen av TCarlgren:

Är det någon som har koll på vilket som är det bästa bokföringsprogrammet.

Som bästa program (om man inte behöver ta hänsyn till att det inte är billigast) håller jag tveklöst Hansa. Utvecklat på Mac. Du hittar det på www.hansaworld.com.

fsb

har någon testat föreningssparbankens bokföring via internet eller vad det heter. jag tycker det verkar enkelt och bra. betyg?

Körde tidigare Uni Bok och senare Uni Cell, men inget av programmet funkar efter installation/uppgradering till Tiger. Programmet vägrar importera mina datafiler (flera fel, men vanligast är att programmet hänger sig). Samtidigt hade Unicell meddelat att programmet skulle funka i Tiger.

Inte så kul när deklarationen snart skall vara inne...

Ursprungligen av Jonas_Ahlberg:

Körde tidigare Uni Bok och senare Uni Cell, men inget av programmet funkar efter installation/uppgradering till Tiger. Programmet vägrar importera mina datafiler (flera fel, men vanligast är att programmet hänger sig). Samtidigt hade Unicell meddelat att programmet skulle funka i Tiger.

Inte så kul när deklarationen snart skall vara inne...

Jo, detta är väl en av anledningarna till att vi slutade upp med gratisversionen av UNI_BOK. Folk krävde att även programuppdateringar skulle vara gratis.

Du skriver:
"Samtidigt hade Unicell meddelat att programmet skulle funka i Tiger."
Vad vi har sagt - efter en fråga i vårt forum för 10 dagar sedan:
"Vi har testat med Tiger och ännu inte stött på problem.
Vi har inte heller inte fått några rapporter om att någon annan haft problem.
Vår slutsats just nu är att allt fungerar perfekt under Tiger."

Din indikation igår på att det skulle vara något problem med Tiger är för oss första signalen om att något eventuellt är fel. "Eventuellt fel" - eftersom det ju också kan vara fråga om ett handhavandefel från Din sida. Du har ju inte gett oss en chans att ta reda på det.

Du skrev i vårt forum :
Svar: MacOSX Tiger 2005-04-30 10:21:27
"Jag installerade Tiger fredagen den 29 april och sedan dess kan jag inte längre komma åt min bokföring... "

- Du ger oss inte mycket tid att svara eller åtgärda Din begäran. Du har under några år använt vårt gratisprogram, men är i övrigt inte "inskriven" som kund hos oss. Vi ska förtås ändå se vad vi kan göra. Det är lördag idag (Valborgsmässoafton dessutom) - kan vi kanske skjuta på vidare agerande till efter helgen?

Jag inser att jag förvirrat mig själv en aning. Jag testade för ett par år sedan Uni BOK under en kort tid, men efter samtal med Unicell tyckte de att jag borde testa Uni BAS. Av nån anledning skrev jag UniCell i mitt tidigare inlägg men jag menade då Uni BAS.

Ursprungligen av Sten_UNICELL:

Jo, detta är väl en av anledningarna till att vi slutade upp med gratisversionen av UNI_BOK. Folk krävde att även programuppdateringar skulle vara gratis.

Du skriver:
"Samtidigt hade Unicell meddelat att programmet skulle funka i Tiger."
Vad vi har sagt - efter en fråga i vårt forum för 10 dagar sedan:
"Vi har testat med Tiger och ännu inte stött på problem.
Vi har inte heller inte fått några rapporter om att någon annan haft problem.
Vår slutsats just nu är att allt fungerar perfekt under Tiger." (1)

Din indikation igår på att det skulle vara något problem med Tiger är för oss första signalen om att något eventuellt är fel. "Eventuellt fel" - eftersom det ju också kan vara fråga om ett handhavandefel från Din sida. Du har ju inte gett oss en chans att ta reda på det. (2)

Du skrev i vårt forum :
Svar: MacOSX Tiger 2005-04-30 10:21:27
"Jag installerade Tiger fredagen den 29 april och sedan dess kan jag inte längre komma åt min bokföring... " (3)

- Du ger oss inte mycket tid att svara eller åtgärda Din begäran. Du har under några år använt vårt gratisprogram, men är i övrigt inte "inskriven" som kund hos oss. Vi ska förtås ändå se vad vi kan göra. Det är lördag idag (Valborgsmässoafton dessutom) - kan vi kanske skjuta på vidare agerande till efter helgen? (4)

(1) Först och främst verkar programmet Uni BAS inte tillräckligt testat eftersom jag fick problem direkt efter installationen. Dessutom skrev ni ju (väl?) att ni hade testat det och inte stött på några problem. Det tolkar i alla fall jag som att programmet är testat...

(2) Jag har skickat ett ganska detaljerat mejl och berättat var problemen finns och även bidragit med en hel del felsökning. Läs era mejl...

(3) Detta var ett svar på ett inlägg från en som undrade om det innebar några problem med Tiger. Jag skrev då att det var det.

(4) Vet ej vad du menar med "några år" eftersom jag testat Uni BOK vid ett tillfälle. Men det var lite för krångligt och hade för många buggar. Trodde det hade uppdaterats och försökte köra med det i förra veckan. Slutade dock snart...

Bokför annars på min PC. :rolleyes:

Att man inte kan ladda ner och testa Uni BAS utan måste köpa "grisen i säcken" och betala innan det går att starta tycker i alla fall jag är negativt.

Att jag agerar just nu beror på att Skatteverket vill ha min deklaration senast måndag och ert program slutat fungera (eller vad man nu skall kalla det).

Just nu bokför jag dock på min PC och är ganska nöjd, även om jag helst hade flyttat allt material till min Mac.

Ursprungligen av Jonas_Ahlberg:

Jag inser att jag förvirrat mig själv en aning. Jag testade för ett par år sedan Uni BOK under en kort tid, men efter samtal med Unicell tyckte de att jag borde testa Uni BAS. Av nån anledning skrev jag UniCell i mitt tidigare inlägg men jag menade då Uni BAS.

***Säkert helt rätt Du ringde sedan och ville börja använda UNI_BOK igen. Du fick veta att uppgradering av gratislicensen var uteslutet. Precis som Du skriver föreslog vi att Du istället testar UNI_BAS som dels passar Din verksamhet bättre och dessutom är billigare. Beklagar att vi slutat med gratisprogrammen.***

(1) Först och främst verkar programmet Uni BAS inte tillräckligt testat eftersom jag fick problem direkt efter installationen. Dessutom skrev ni ju (väl?) att ni hade testat det och inte stött på några problem. Det tolkar i alla fall jag som att programmet är testat...

***Du borde inte skriva "Uni BAS inte tillräckligt testat" -så är det inte. UNI_BAS är väl testat men, vi har ännu inte garanterat full funktion för Tiger.Tiger är ju släppt väldigt nyligen. Det enda vi sagt är att vi själva ännu inte stött på problem.***

(2) Jag har skickat ett ganska detaljerat mejl och berättat var problemen finns och även bidragit med en hel del felsökning. Läs era mejl...

***Vi är lediga över Valborg och ber att få återkomma till Dina mail efter helgen.***

(3) Detta var ett svar på ett inlägg från en som undrade om det innebar några problem med Tiger. Jag skrev då att det var det.

***Bra, det var så vi fick veta det.***

(4) Vet ej vad du menar med "några år" eftersom jag testat Uni BOK vid ett tillfälle. Men det var lite för krångligt och hade för många buggar. Trodde det hade uppdaterats och försökte köra med det i förra veckan. Slutade dock snart...

****Det var väl därför Du tog kontakt med oss igen för att fortsätta användningen.***

Bokför annars på min PC. :rolleyes:

Att man inte kan ladda ner och testa Uni BAS utan måste köpa "grisen i säcken" och betala innan det går att starta tycker i alla fall jag är negativt.

***Så är det.***

Att jag agerar just nu beror på att Skatteverket vill ha min deklaration senast måndag och ert program slutat fungera (eller vad man nu skall kalla det).

Just nu bokför jag dock på min PC och är ganska nöjd, även om jag helst hade flyttat allt material till min Mac.

*** Vad begär Du? Vi talade om att vi inte funnit några problem med Tiger för 10 dagar sedan. Nu har Du eventuellt funnit något fel avseende import av data - Obs eventuellt - det kan ju trots allt vara fråga om handhavandefel. Låt oss utreda detta - men ge oss lite ledigt öve Valborg!!

1
Bevaka tråden