Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man söka efter reg. företagsnamn?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-04-25 20:14

Jag har tittat lite på www.rsv.se och kollat runt ifall man kan söka efter företagsnamn, ifall det jag tänker skaffa redan finns. Men det ser ut som att man får betala för att få sådan information. Har jag fel?

Finns det andra sätt att kolla? Provat lite på gula sidorna samt hitta.se efter mitt nya namn som jag vill skaffa, men inte sett det. Så det verkar finnas hopp

/Jonas

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-04-25 20:21

Riksskatteverket har väl inte så mycket med det att göra. Kolla i så fall istället på prv.se eller bolagsverket.se.

Men om du anmäler bolagsnamn, vare sig det är en enskild firma eller aktiebolag, så har jag bestämt för mig att du får ge tre förslag och att dom talar om ifall dom är upptagna.

www.bolagsverket.se

Men att namnet är ledigt är inte en garanti för att du får det.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-04-27 13:41

https://snr.bolagsverket.se

Om du ska registrera ett nytt företag får det namn du väljer inte redan vara upptaget. Det får inte heller vara snarligt ett befintligt. Det får faktiskt inte ens tyckas kunna påminna lite, lite om ett som redan finns. Och om det inte vore nog med det måste ditt namn dessutom passera samma nålsöga vad gäller varumärken, men då handlar det inte bara om varumärken i Sverige, utan i Europa.

Lycka till!

1
Bevaka tråden