Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda iBook som headset i Tiger?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-05-02 02:15

Tja, innan 10.4 skulle släppas talades det mycket om att man skulle kunna använda sin dator som t.ex. iBook (som har integrerade högtalare & mic) som headset till mobilen.

man skulle kunna ringa upp ett nummer via osx & använda datorns mic/högtalare, utan att behöva röra mobilen, perfekt om man talar mycket & vill köra samma stil som när man annars snackar i skype.

går detta nu i 10.4?
sjysst om ni som har det orkar kika läget

  • Oregistrerad
  • 2005-05-03 09:12

Nu vet jag inte med tiger, men i panther så kunde man i adressboken högerklicka på ett telefonnummer och sedan välja "Ring Up" om du har klickat i blåtandsknappen högst upp i adressboken (kräver såklart att du parkopplar telefonen och mobilen först). Dock fungerarde det inte med min Z1010 alls. Kanske är fixat iom tiger.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2005-05-03 09:36
Ursprungligen av KoTTeN:

Nu vet jag inte med tiger, men i panther så kunde man i adressboken högerklicka på ett telefonnummer och sedan välja "Ring Up" om du har klickat i blåtandsknappen högst upp i adressboken (kräver såklart att du parkopplar telefonen och mobilen först). Dock fungerarde det inte med min Z1010 alls. Kanske är fixat iom tiger.

Det är ju inte riktigt samma sak iofs. Att med datorns hjälp ringa upp med mobilen funkar ju i både Panther och Tiger, men att använda datorns mikrofon/högtalare för att prata i telefon via mobilen är ju det tråden handlar om.

Och nej, jag vet inte om den funktionaliteten kom med i denna versionen.

1
Bevaka tråden