Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail2 fungerar inte som det ska

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som stött på samma problem som jag? Mail2 fungerar inget vidare i 10.4.
Mejlen kommer inte upp i listan. Först trodde jag det var mina olika mailkonton som bråkade mot varandra. Tyvärr är problemet kvar fast jag bara har kvar mitt huvudmailkonto.

Jag kan ibland se mina mejl om jag startar om Mail2. Men kommer det ett nytt mail kommer det inte upp i listan. Däremot ser man att ett nytt mail kommit på siffran bredvis inboxmappen. Startar man då om Mail2 så försvinner istället alla mail.

Jag använder IMAP. kan det vara felet? Hur skall jag göra för att få Mail att fungera???

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-23 10:41

Släng ~/Library/Mail och lägg in allt igen.

Finns även någon inställning för IMAP om alla mail ska laddas ner och om bifogade filer ska laddas ner. Kan vara det som bråkar.

Ursprungligen av Erik J:

Släng ~/Library/Mail och lägg in allt igen.

Finns även någon inställning för IMAP om alla mail ska laddas ner och om bifogade filer ska laddas ner. Kan vara det som bråkar.

SLÄNG? Varifrån lägger jag in allt igen???
Skall man ominstallera Mail2 från systemskivan?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2005-05-23 11:13

Du kastar den katalogen i papperskorgen. Sedan startar du Mail och då kommer du få skriva in alla uppgifter igen. Det du gör är att återställa standardinställningarna för Mail och bli av med allt gammalt skräp som kan ha ställt till det.

Ingenting ska installeras om.

Ursprungligen av Erik J:

Du kastar den katalogen i papperskorgen. Sedan startar du Mail och då kommer du få skriva in alla uppgifter igen. Det du gör är att återställa standardinställningarna för Mail och bli av med allt gammalt skräp som kan ha ställt till det.

Ingenting ska installeras om.

Då provar jag att slänga allt i mappen "Mail" i min biblioteksmapp. Skall jag göra någonting åt mappen "Mail-hämtningar"?

Nej tyvärr fungerar ändå inte.
Har slängt allt "Mail" mappen och raderat alla konton utan resultat till det bättre. Jag blir tokig på detta!!!

Nu verkar jag fått det att fungera. Men tyvärr INTE med ett IMAPkonto. POP måste det tydligen vara. Orkar inte längre. Nu kör jag på POP3 fast jag egentligen inte vill.
Tack Erik J

  • Oregistrerad
  • 2005-05-24 11:57

har också hft problem som jag skrivit i en liknande post.. många har problem på apples forum också..

Lite grejer att prova:.....
ta bort ~/Library/Mail och com.apple.mail.plist
skapa om mail konto, flytta tillbaks mail konto mappen som ligger i den gamla ~/Library/Mail

archive/install ta bort "/previoussystem/ map på HDn, köra programupdatering så att du har 10.4.1 och Mail 2.0.1, skapa om konton i Mail, importera

har löst problemet med båda 2 lösningar

1
Bevaka tråden