Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sundsvall: Sommarträff med en eller två öl...

Tråden skapades och har fått 70 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-07-03 18:45

O'Learys funkar för mig också, kl 6 eller 7?. Vilken gata har de flyttat till?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-04 14:45

Hm, vore det inte bättre med CyberWorld ändå? Där vi har tillgång till projektor?! Vore roligt och få se lite Dashboard varianter m.m.

Som avrundning går vi vidare till O'Learys för en öl...

G.Linqvist alltid dessa ursäkter.

Aha ang Cyber World så Thai stället har tagit övervåning då eller?
Så det är bara en butik nu och inget spelställe, för det vore skoj att ha spelat ngn gång också om än på PC.

7/7 kl 7 pm då då?

O'Leary's lär vara tokpackat den dagen skulle jag tro... De finns på Stora gatan fortfarande men nummer 7 typ... där Kullersten låg innan. Vi bör ha en plan B. Alla uteställen lär vara tokpackade.
Alla utom Cyberworld då kanske... eller där hänger väl allal 13 åringar...

Vi måste helt enkelt ha en plan B.

Det är imorrn det är dags hur många kommer egentligen antar att Slice och G-Lindqvist har några lama ursäkter.
Vart ses vi annars?

  • Oregistrerad
  • 2005-07-07 15:13
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Det är imorrn det är dags hur många kommer egentligen antar att Slice och G-Lindqvist har några lama ursäkter.
Vart ses vi annars?

Haha! Tyvärr... får bli en hyfsat lam ursäkt den här gången också Mattias. Har blivit bjuden (överraskning) på en resa för hela kvällen, i och med att jag fyller på söndag, så jag försvinner neråt i landet redan vid kl 16.00.

Fattar inte varför detta händer mig varje gång det är mac-träff. Jag får se till och bjuda hem alla hos mig istället.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-07-06 22:21

Jag kommer.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-07-07 00:39

Me too

hahahaha otroligt!
Jag tror vi ställer in, åtminstone jag när det är så dålig uppslutning.
Trist. Vi tar igen det nästa gång.

Tårdens skapare kan dra ihop en träff när han är hemma igen.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-07-07 18:12

Jag tycker också att vi ska ställa in om vi blir så få. Vi får göra det en annan gång.

Kan också meddela att Slice hade förträngt att det var idag så han åkte till stugan istället.
Skärpning pojkar.

Nästa träff får antingen trådskaparen ta hand om eller varför inte G.Lindqvst?
Slice och jag ordnade den första av alla mac träffar här i sundsvall då var vi hela 12 st.
Det är fortfarande rekordet för antal som kommit.

Kan vi slå det?

  • Medlem
  • International user
  • 2005-07-07 23:14

Frågan är om G.Lindqvist kan slå det??
Han verkar ju iaf ha stor släkt..

Yes!!

  • Oregistrerad
  • 2005-07-08 00:18

Haha, Sidde & jag!

Har nyss kommit hem efter en massa pilsner i kroppen och är tydligen inte onykter. Lyckas faktiskt skriva ihop några ord.

Får se vad jag ordna ihop... annars får jag nog ta hjälp av dig Mattias och Jojje (skulle gissa på det!).

Dags och sova, för imorgon ska jag "arbeta" på min bränna. Dvs. bli röd som en skinka och leva där efter.

Over and out.

Just wonderful. Från måndagen innan den planerade träffen kunde jag plötsligt inte komma åt 99mac på min dator oavsett hur mycket jag försökte. Eftersom jag heller inte hade någons e-mailadress så kunde jag inte få bekräftat hur det låg till med träffen den 7 juli kl 19. Glad i hågen traskade jag således ner till O'Learys på torsdagen o ställde mig där o väntade på att någon fler skulle dyka upp. Jag väntade i en timme sen gav jag upp. I och med detta aktualiseras återigen frågan om en e-maillista. Den kan, om inte annat, fungera som ett komplement i sådana här situationer. Just nu befinner jag mig i Stockholm där jag varit på Jazzfestivalen (lördagen var bäst), traskat runt hela Södermalm samt åkt på en Segway. Vet fortfarande inte om jag kan komma in på 99mac hemifrån, det gick iaf inte när jag åkte hemifrån i torsdags.

  • Oregistrerad
  • 2005-07-26 23:56

Hm, en e-post lista vore inte fel. Skapar man sådana via yahoo eller vart?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-05 19:02

e-postlista för Sundsvall

Tycker att e-postlista är en god idé, missade hela upptakten på det inställda evenemanget med ca tre veckor pga bristande manuell bevakning... Kan man inte lägga bevakning på Sundsvallsdiskussionen så får man lösa det med lista.

Via http://groups.yahoo.com/ kan man skapa en grupp, jag antar att den som skapar gruppen måste vara yahoo-användare, tycker iofs att Hedman i egenskap av moderator kan vara lämplig Om inte Hedman vill/kan och ingen annan känner sig manad och intresse finnes så kan jag fixa det, ämne för ny tråd?

Senast redigerat 2005-08-08 19:45
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-07 19:02

nu kör vi en liten träff lördagen den 20 augusti....på o leary´s dom som kan komma kommer ....fan skulle vara roligt jag har precis slängt min skit pc, och skaffat en mac.....alla mina musiker polare har pc, så nu har jag ingen att snacka me....bu hu hu .....xon ha re gott

Groups Yahoo fungerar väl utmärkt för ändamålet tycker jag.
Får ta en titt på det.

xon jag blir lite förundrad över ditt meddelande: Sundyberg låg sist jag kollade i Stockholms län...

Jag kanske kan få med mig ett par musiker på träffen så du inte är alldeles ensam.
peterkj pysslar väl med musik vad jag vet.

Det börjar sannerligen blir dags för en träff.

Då rä det bara för er att ansluta er så har vi snart vår egen maillista.
mitt99mac-subscribe@yahoogroups.com

Senast redigerat 2005-08-07 19:31
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-08 04:05

oo fan det är sant kom nog åt nåt när jag reggade mig nu står det nog sundsvall.......fick tänka ett tag vad du menade med sundbyberg..haha mvh xon

Men ingen har anmält sig till maillistan?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-08-08 09:25
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Men ingen har anmält sig till maillistan?

..

Jo!

Anmäld!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-08 19:33
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Men ingen har anmält sig till maillistan?

...och en till...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-08 23:25

ja är me nu

och även jag…

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-10 22:40

Jag har också anmält mig till maillistan.

  • Oregistrerad
  • 2005-08-13 11:20

Även jag har skickat iväg ett e-post meddelande till listan, men inte fått något svar. Får kolla med Hedman sedan.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-08-15 13:13

Anmäld

Nu är jag också anmäld. Äntligen, efter att inte ha kunnat komma åt 99mac på närmare en månad så funkar det.

Hm G.L om du inte fått något svar tillbaks är det nog bäst du kollar så du skickat rätt. Jag fick tillbaks ett automatiserat svar som jag skulle svar på nästan direkt - kan förstås bero på att jag har konto på Yahoo sedan tidigare men man vet aldrig...

Senast redigerat 2005-08-16 14:14

Till alla som längtar tillbaks till den bästa mötesplatsen vi haft (sedan Jop's bommade igen) måste jag tyvärr meddela att några fler träffar på Cyberworld Cafe nog bara kan ske i fantasin. I ett tidigare inlägg har jag berättat att man flyttat upp butiken o ner soffan samt att restaurangen bytt inriktning. Nu kan jag berätta att den trevliga projektorn i taket är till salu - mao det blir inga fler träffar där.

Bevaka tråden