Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som har ett par bra Excel/OO-mallar?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-07 13:58

Hej!
Hustrun har ett litet företag med några anställda och jag tycker hon lägger alldeles för mycket tid på lönehanteringen och schemaläggning. Är det någon som har bra mallar i Excel eller NeoOffice calc för löneberäkning/-besked eller schemaläggning, som ni kan tänka er att dela med er av?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 14:00
Ursprungligen av majo:

Hej!
Hustrun har ett litet företag med några anställda och jag tycker hon lägger alldeles för mycket tid på lönehanteringen och schemaläggning. Är det någon som har bra mallar i Excel eller NeoOffice calc för löneberäkning/-besked eller schemaläggning, som ni kan tänka er att dela med er av?

Vad exakt behöver hon, vill hon ha en arbetsbok som skickar till lön ? - eller vill hon ha ett avancerat schema - eller bägge delarna.

Om jag har nåt som funkar så får hon det

?

/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-07 14:17

Jag har inte full koll på det... Men det bästa vore väl en arbetsbok där man lägger schema på en flik, kompletterar med faktisk arbetstid, som skickas vidare till varje enskild anställds egen flik där lönen räknas ut, och denna flik utgör sedan också den anställdes lönebesked. Men det vore väl alltför idealiskt för att våga drömma om. Så en enkel lönebeskedsmall som lägger ihop timmar och multiplicerar med timlönen vore ett stort framsteg. Och en schemamall där hon slipper fylla i veckonr, datum och veckodagar manuellt, likaså.

Datormognaden är i nuläget väldigt låg...

Anything goes, helt enkelt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-09-07 16:23
Ursprungligen av majo:

Jag har inte full koll på det... Men det bästa vore väl en arbetsbok där man lägger schema på en flik, kompletterar med faktisk arbetstid, som skickas vidare till varje enskild anställds egen flik där lönen räknas ut, och denna flik utgör sedan också den anställdes lönebesked. Men det vore väl alltför idealiskt för att våga drömma om. Så en enkel lönebeskedsmall som lägger ihop timmar och multiplicerar med timlönen vore ett stort framsteg. Och en schemamall där hon slipper fylla i veckonr, datum och veckodagar manuellt, likaså.

Datormognaden är i nuläget väldigt låg...

Anything goes, helt enkelt.

vem ska knacka in allt detta, eller finns det ett intrface mot ett tidsprogram?

Alltså ska hon lägga in schema (är det fasta) sen komplettera med faktiskt arbetade timmar, och sen skicka till ytterligare en flik som innehåller den personens namn, ska det vaar årsvis eller månadsvis

Det är inte så svårt skulle ta mig kanske 2 timmar - om jag visste vad hon ville ha, beroende på antal anställda iofs är det max 10 så är det inga problem...

/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-09-12 15:13

Vilket gentilt erbjudande, Tangen!
Mitt problem nu är att hon inte tycker att hon behöver det... Så jag kan inte få henne att lägga en spänn på en sån utveckling. Men har du lust att knacka ihop ett exempel på hur det skulle funka kanske det skulle hjälpa. Min tanke är ju då att ha ett dokument per månad. Och det rör sig om åtta - tio anställda.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2005-09-07 15:31

Vill tipsa om en bra sida där man kan få tips om Excel + 1 antal mallar för gratis nedladdning...

www.kentexcel.com/

1
Bevaka tråden