Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Keynote2: Ljud över flera bilder?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sökte naturligtvis först, och hittade en diskussion[1] från 2003 som handlar om samma sak som jag vill fråga. Finns inget svar, och jag utgår från att det handlade om Keynote 1 då

Jag vill använda musik under flera bilder med Keynote2. När jag byter bild, stannar musiken. Någon som vet hur jag löser detta?

mvh/ jonas björk

[1] http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=3895&highlight=keynote+musik

Vill du ha i samtliga slides finns lösningen i Inspector->Document->Audio. Vill du ha ljudet i mer än 1 slide men inte alla så vet jag inte om det går.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-11 19:36

Nepp det går inte... Jag har haft problem med det själv... Jag löste det genom att helt enkelt mixa ihop musiken i GarageBand... Eller så kan du helt enkelt försöka hålla dig till en slide.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 13:26

Relaterad fråga: När man har lagt in ljud att löpa under hela presentationen, och sedan exporterar presentationen till QT, kan man då få med ljudspåret?

Det kommer inte med automatiskt för mig. Jag har inte QT pro, annars hade jag väl kunnat lägga på ljudspåret igen i efterhand...

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 12:12

En fråga till Rayden, hur mixade du ihop musiken i Garageband?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-09-27 21:16

Jag bara drog låtarna till garageband. Då hamnar de som en loop och man kan ändra om dem hur man vill. Tex sänka volymen och klippa.

  • Oregistrerad
  • 2005-09-27 21:25

oki...

  • Medlem
  • Lund
  • 2005-09-27 21:40

Om det bara rör sig om några slides som musiken skall löp över kan du lösa det med att anävnda samma slide till att visa flera objekt med "Build inspector"
t.ex. du vill att Peps skall sjunga medans du visar texten till... ja inte vet jag men iallafall texten får inte plats på en sida, om man skall kunna läsa. ja lägg då tre olika texstrutor ovanpå varandra och låt dem komma in och ut allteftersom du klikcar på musen...

Voila

1
Bevaka tråden