Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Surfa på toa?

Tråden skapades och har fått 73 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som när jag ringe en kollega och jag hör hur det ekar i bakgrunden + att han frågar om vi kan höras senare.... (men att han svarar)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-06 16:03
Ursprungligen av kainen:

Tycker att det är SKITotrevligt att prata i telefon medans man är på toaletten

Tycker jag också. Egentligen. Men brukar vara ärlig med vad som är på väg att hända och ringer upp senare. ALLA gör´t så det finns ingen mening med att hymla om det. Däremot när regressionen akut faller på och jag känner att jag måste krama min nallebjörn under täcket och sniffa lite PVC-plast för att minnas de gamla 70-tals snibbarna då brukar jag ljuga hur mycket som helst...

Diskussionen får mig att tänka på Hyrbil från radioprogrammet Hassan, om nån minns...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-10-06 10:51
Ursprungligen av Adrian B:

Diskussionen får mig att tänka på Hyrbil från radioprogrammet Hassan, om nån minns...

Plopp, plopp, plums...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2005-10-06 11:09

Min iBook får inte följa med in på toa, mestadels för att jag inte vill balansera den på badkarskanten medans jag tvättar händerna...
Min Gameboy Advance brukar få följa med dock.

i väntan på powerbook på dass......

IP-telefonerar du med den fina röda telefonen?

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-17 19:48

Aha, äntligen förstår jag varför 1:a och 2:a generationen iBooks kallas Dasslock.
Helt enkelt för att de används på dass och har ett lock.

Själv brukar jag kolla igenom reklamen som kommit när jag sitter på toa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-10-17 20:07

Varför i helvete skulle någon vilja surfa på toa? Är det något jag har missat här?

Ursprungligen av Mondo:

Varför i helvete skulle någon vilja surfa på toa? Är det något jag har missat här?

Om ditt inlägg vore en Jeopardy-fråga så skulle svaret vara: Vad är vil-skita?

Ursprungligen av Mondo:

Varför i helvete skulle någon vilja surfa på toa? Är det något jag har missat här?

Ja, typ hela tråden Folk vill ha med datorn för att sitta där en stund, för att man spelar poker och inte kan avbryta, för att läsa och slösurfa mm...

vill bara meddela att jag just nu fått hem en bredbandsrouter och utvärderar mottagningskvaliten lite runtom i lägenheten. Favvoritstället är verkligen dass! Nu kommer det att bli duktiga långsittningar här i fortsättningen. Jag är FRIIII!!!!!!

Ursprungligen av David Slättne:

vill bara meddela att jag just nu fått hem en bredbandsrouter och utvärderar mottagningskvaliten lite runtom i lägenheten. Favvoritstället är verkligen dass! Nu kommer det att bli duktiga långsittningar här i fortsättningen. Jag är FRIIII!!!!!!

Skitbra David....... !!!

*SSSSSSS*

Jag har en släng av OCD så om min dator kom in på muggen så skulle jag nog behöva slänga bort den sen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-09 20:40

Bra att få en liten genomgång av vilka på 99mac man vågar köpa begagnade laptops av.

Ursprungligen av C-mon:

Bra att få en liten genomgång av vilka på 99mac man vågar köpa begagnade laptops av.

tusan också, jag borde inte bytt avatar från 'elaka tummen' till bilden på mig själv.

Jag saknar verkligen mina pokerturneringar på dass... Så till den milda grad att jag nu måste fixa ett komplement till min något otympliga iMac G5. Nån som har en billig iBook tillsalu?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-12 21:19
Ursprungligen av Mondo:

Varför i helvete skulle någon vilja surfa på toa? Är det något jag har missat här?

Tja, av samma orsak som man brukar sitta och läsa en tidning medan man sitter där. Tittar man på film är det väl trevligt att inte behöva pausa bara för att naturen kallar.

Powerbooken passar mycket bra även på min tvättkorg för övrigt. Tror det är ganska många som sitter och skriver foruminlägg eller babblar på IRC från porslinstronen... troligen många av dem som inte vill erkänna det heller

  • Medlem
  • Vellinge
  • 2006-02-12 21:27

Skulle mycket väl kunna tänka mig att dra in laptopen på dass(om jag hade någon, dator då alltså)... men är det bara jag som vill där ifrån så snabbt som möjligt? kompisarna som drar med sig tidningar in sitter kvar tills de har läst ut tidningen... jag har det mysigare i soffan iaf

Ursprungligen av Bokis:

Skulle mycket väl kunna tänka mig att dra in laptopen på dass(om jag hade någon, dator då alltså)... men är det bara jag som vill där ifrån så snabbt som möjligt? kompisarna som drar med sig tidningar in sitter kvar tills de har läst ut tidningen... jag har det mysigare i soffan iaf

Alltför ofta blir jag sittandes tills benen fullständigt domnat bort. Ni vet, man kollar mail, betalar räkningar, köper kaffemaskiner etc... Sedan inleds en långsam, plågsamprocess då benen åter ska syresättas. Innan det är gjort bör man verkligen undvika att resa sig!

Och nu deklarerar TUAW att tidskriften nu verkligen är på väg mot sin utrotelse!

En av de mycket träffande kommentarerna i tråden antyder att den vita MacBooken ju redan har problem med gula fläckar!

Ursprungligen av David Slättne:

Alltför ofta blir jag sittandes tills benen fullständigt domnat bort. Ni vet, man kollar mail, betalar räkningar, köper kaffemaskiner etc... Sedan inleds en långsam, plågsamprocess då benen åter ska syresättas. Innan det är gjort bör man verkligen undvika att resa sig!

Det där känner man igen, utom det med kaffemaskinen. Var köper du dina kaffemaksiner? Funderar faktiskt på att investera i en sådan, men jag tänker vänta med att beställa tills jag kommer hem och kan gosa ner mig på ringen...

Ursprungligen av Dr Jerkyll:

Det där känner man igen, utom det med kaffemaskinen. Var köper du dina kaffemaksiner? Funderar faktiskt på att investera i en sådan, men jag tänker vänta med att beställa tills jag kommer hem och kan gosa ner mig på ringen...

Ja nu driver du mig offtopic här men va fan! I Linköping kan man hitta en å annan kaffemaskin hos Verner och Verner i Gyllengallerian. Kahls kaffe lär visst ska börja sälja maskiner. Online kan man handla hos tillessempelt Kaffemaskinen eller Kaffegrossisten Snåla nu inte på maskinen och köp en DYR kvarn till!

/David

Ursprungligen av Bokis:

Skulle mycket väl kunna tänka mig att dra in laptopen på dass(om jag hade någon, dator då alltså)... men är det bara jag som vill där ifrån så snabbt som möjligt? kompisarna som drar med sig tidningar in sitter kvar tills de har läst ut tidningen... jag har det mysigare i soffan iaf

Jag vill också det ska gå snabbt!
Ingen jäkla tidning eller dator. Tycker inte alls det är särskilt kul att skita. Ibland så blir jag t.o.m. lite irritertad när det trycker på.

När jag var liten kunde det dock hända att man satt tills benen domnade....
Med tidning. Och jag har en kompis som brukade göra mackor och ta med sig in.

Ursprungligen av Svante S:

Som när jag ringe en kollega och jag hör hur det ekar i bakgrunden + att han frågar om vi kan höras senare.... (men att han svarar)

Haha!
"ekar i bakgrunden"

Ah, tackar. Då beställer jag när jag kommer hem till ringen som sagt, så håller i alla fall jag mig on topic!

Appråpå datorer på muggen...
(gammalt inlägg, men trösterikt...:D )

http://www.99mac.se/allt-om-mac/54861-draenk-gaerna-din-ibook.html

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-28 12:08

Jag skiter så snabbt att jag skulle inte hinna reloada en sida ens med 100 megabits lina.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-07-28 13:55

kan tillägga att passande nog sitter jag där nu plump-plump-plum

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2006-08-06 21:27

Jag har som vana att IRCa på dass. Har en jornada 720 med wlan just för ända-målet

Bevaka tråden