Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

The Lounge™

Tråden skapades och har fått 178 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Björnström:

Hur kallt är det uppe i Luleå? Eventuellt tittar jag upp nästa måndag. Jag har ingen vinterjacka, kommer jag dö?

Antar att du ska besöka Niclas och Lisa på Grafit

Nåja, nu är det väl behagliga + 5-6°c, kavaj och halsduk fungerar perfekt.

Och nej, du kommer inte dö. Och jag måste erkänna att pingvinerna inte skuttar omkring på gatan

Trevlig kväll.

Björnström, säg till om du ska till Gävletrakten så ska jag masa mig in för att titta på apan

Jag ska åka runt för att presentera Cupertino för alla återförsäljare är det tänkt, men det är många besök på få dagar och jag tror det blir hyggligt pressat schema. Borde dock kunna köra en kort pubkväll lite då och då - återkommer när schemat är klart. Det är alltid kul att träffa 99mac:are, har aldrig haft en tråkig macpub hittills.

Peronligen sitter jag mest och gäspar idag, har blivit lite sent dom senaste nätterna...

Fredags: Tja... nattmatchen började 02:00 så klockan var nog 04:00 innan jag sov...
Lördags: Hjälpte SVT att hålla reda på statistiken i alla kvarstfinalerna, sista matchen gick 01:15 så då var väl klockan 3 innan jag sov.
Igår: Vetefan vad jag gjorde, somnade inte förän klockan 02:00 i alla fall...

Nu ska jag gå och se vad som det finns något att äta till frukost/lunch

  • Medlem
  • 2005-10-31 15:06

Sitter och muttrar lite, är sugen på att spela spel men upptäckte att min älskade pismo inte klarar sims.. *suckar* Nåja, spelsuget försvinner väl snart igen..

Vi delade just en magnumflaska Moët & Chandon här på kontoret - firade premiären för Cupertino. Bubblorna ger effekt bortom det vanliga

Grattis till Cupertino och lycka till.

Härligt

Grattis, och lycka till!

Lycka till

  • Medlem
  • Munkedal
  • 2005-10-31 20:12

Grattis till premiären och lycka till.

0-0 det är elitserien i ett nötskal!

  • Medlem
  • International user
  • 2005-10-31 22:30
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

0-0 det är elitserien i ett nötskal!

Jaja, lugna dig nu. De har varit en hel del målrika matcher i år och säsongen har knappt börjat. Elitserien håller då högre kvalitet än den smått pinsamma smalbenssparkande (fotbolls)allsvenskan

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2005-10-31 23:05
Ursprungligen av rhesus:

Jaja, lugna dig nu. De har varit en hel del målrika matcher i år och säsongen har knappt börjat. Elitserien håller då högre kvalitet än den smått pinsamma smalbenssparkande (fotbolls)allsvenskan

Äh - försök inte. Målsnittet har gått ner. Det vet jag. För se här har du en som kan räkna!

Ursprungligen av rhesus:

Jaja, lugna dig nu. De har varit en hel del målrika matcher i år och säsongen har knappt börjat. Elitserien håller då högre kvalitet än den smått pinsamma smalbenssparkande (fotbolls)allsvenskan

Allsvenskan är ett skämt, japp. NHL är kul att titta på däremot. Målrikt och snabbt spel utan krångel (fasthållningar). Elitserien tar väl efter fr o m nästa säsong.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-01 00:06
Ursprungligen av Jon Adolfsson:

Allsvenskan är ett skämt, japp. NHL är kul att titta på däremot. Målrikt och snabbt spel utan krångel (fasthållningar). Elitserien tar väl efter fr o m nästa säsong.

Ja NHL har bra ös. Fram för mindre rinkar och bort med den löjliga pucken-över-linjen isingen.

Just nu sitter jag i tåget på statinen i Järvsö, el-uttag brevid platsen och hittade ett öppet trådlöst nätverk
Är på väg till Stockholm för övrigt.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-11-01 23:47

Just nu: sörjer Brynäs förlust mot Färjestad,

[iTunes spelar "Something is Calling You" av "Norah Jones" just nu.]

Just nu: Markus står vid en PowerBook 17¨ på Humac Apple Center

Fick min "Total Training Adobe Photoshop CS CD" idag, så jag sitter och myser med den... Rekomenderas verkligen ifall du vill lära dig hantera Photoshop profesionellt.

Jag sitter och översätter några texter för svenska Apple Store. Väntar på att DHL ska leverera min nya kamera, en Sony Cybershot DSC-P200. Dörrklockan till lägenheten här nere i Granada fungerar något sporadiskt så jag hoppas DHL-killen knackar ordentligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 15:41

Sitter och debuggar... Kaffet är slut... Bara elände och oglädje

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-11-02 17:05
Ursprungligen av rhesus:

Bara elände och oglädje

Usch ja. Kvar på jobbet i väntan på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att åka inåt stan och hälsa på tantens bekanta på fika och mahjong. Skulle hellre åka direkt hem, är så trött att jag är rädd att somna i deras soffa.

Får nog lov att väcka mig själv med en mugg läskigt jobbkaffe. Kallt, för säkerhets skull.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-11-02 17:13
Ursprungligen av macce:

Usch ja. Kvar på jobbet i väntan på att klockan ska bli tillräckligt mycket för att åka inåt stan och hälsa på tantens bekanta på fika och mahjong. Skulle hellre åka direkt hem, är så trött att jag är rädd att somna i deras soffa.

Får nog lov att väcka mig själv med en mugg läskigt jobbkaffe. Kallt, för säkerhets skull.

Jag har bryggt en ny kanna. Blir nog kvar här till 23-24

Jag ska på mode-/bilshow om en timme!

Mats åkte till Stockholm tidigare i eftermiddags. Han ska på en fest med temat "Pimp's and Hoe's". Köpte en päls på UFF, stort guldsmycke (fejk) runt halsen och handbojor i rosa plysch. Verkar vara en lite annorlunda fest det där

Ursprungligen av Björnström:

Mats åkte till Stockholm tidigare i eftermiddags. Han ska på en fest med temat "Pimp's and Hoe's". Köpte en päls på UFF, stort guldsmycke (fejk) runt halsen och handbojor i rosa plysch. Verkar vara en lite annorlunda fest det där

- som det ska va'.

Själv har jag återhämtat mig hyfsat från helgens missöden.

Har tänkt skriva i denna tråden i en vecka nu, men har ej blivit av.
Konstig har senaste tiden varit. Började med nästan sommarkänsla för ganska exakt 2 veckor sedan. Par dar senare, blåsigt sam satan och hösten var här. Förra helgen så skulle jag åka och hämta lite folk i dalarna. Här var det barmark och ett par plusgrader. Där var det 15 cm snö och ett par minusgrader. Volvo 240 och slitna sommardäck var en intressant kombination i detta väder. Men mest intressant var väl att på vägen tillbaka så var det snöstorm nästan hela vägen. Värst var det endast dryga milen härifrån. Men tillbaka hit och inte ett spår av snö. Dock kom den en dag senare med många minusgrader och nästa dag efter det var det mycket vatten överallt. Sen gick det några dagar och i början av denna vecka så känns det som om våren är här. Friskt i luften. Dock hände årets(eller många års) största missöde i lördagskväll. Tänker inte gå in på vad det är innan alla detaljer är klara. Ni som vet, vet.
Annars har senaste halvåret varit likadant. Jävligt mycket kul, men många saker har gått åt helvete.

Så har jag skrivit av mig lite

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-11-02 22:09

Vilken glädje... Efter en slapp dag och lite återhämtning från tentan igår kände jag att det vore kul med att spela ett spel.
Installerar Doom3 på min Dual 1,33GHz Powermac i hopp, även fast jag var övertygad om att det inte skulle fungera. Men startade det, upptäckte till min förvåning att det flyter. Och jag kan ha skuggor och medium detaljer också. Mäkta imponerad blev jag. Spelet en timme nu, återgår strax igen.
Blir en härlig kväll ikväll

Sitter och invigningslyssnar min nyköpta iPod Nano 4Gb (svart).
Tänkte att det var lika bra att se om jag kunde få tag på någon iPod nu när jag ändå var i Stockholm, så efter att besökt Humac och inLife med negativt resultat (Humac hade endast 2Gb inne och inLife hade endast några Mini) så besökte jag Macoteket. Och jag hade faktiskt tur då dom just hade fått in två stycken svarta iPod Nano 4Gb. Eftersim jag knappast skulle behöva en 30Gb:are så bestämde jag mig för att köpa en, så nu sitter jag och provlyssnar (överförde ca 160 låtar från en MP3-skiva jag hade med mig)

Just nu så lyssnar jag på "Myzterious mizter Jones" med Slade... eller vänta, där byttes det låt till "I'be Saved" med Eddie Meduza

Sitter och funderar på om jag ska berätta för brosan att jag köpt en eller spara det tills jag kommer hem (han planerar också att köpa antingen en mini eller en vanlig)

Nu har det btw bytts låt till "November Rain" med Guns And Roses

Morgonens stämningsbild från Karolinska universitetssjukhuset... universalsjukhuset... universumsjukhuset...

Bevaka tråden