Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extrahera bilder från PDFer skapade av Illustrator ...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går inte det? Jag har en JÄTTEHÖG med PDFer skapade i Illustrator. Ur dessa hade jag hoppats kunna extrahera bilderna, men när jag gör det så splittas bilderna upp i massa småfiler ... trist värre.

vad menar du? Innehåller dina PDF:er flera bilder per fil? Hur gör du för att extrahera bilderna?

V har kanske lite begreppsförvirring här. Jag har alltså fått PDFer av en som gjort tidningssidor i Illustrator. Galet, men så är det. Sidorna innehåller text, vektorgrafik och bitmappade bilder. Det är dessa bitmappade bilder som jag vill extrahera. I Acrobat Pro 7.0.5 går jag till menyalternativet Advanced/Export all images... och väljer Save. Bilderna sparas, men i massa småfiler. Som om nån gått fram med en sax och klippt sönder dem, om du förstår vad jag menar.

Låter som bilderna varit inblandade i transparans och sen förenklats, kan bli många smådelar det. Inget att göra åt dessvärre om du inte kan få tag i originalfilerna.

OK. Så kan det vara ... originalbilderna finns inte att få tag på Jaja, det löser sig ...

1
Bevaka tråden