Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ireg?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hallå

Ett företag/orginisation som kallar sig för ireg har ringt mig 2 dagar i rad nu, vid 12 tiden båda gångerna.

Det är så att jag har just startat upp ett eget företag inom datorvärlden. Har ännu inte fått igång verksamheten helt o hållet. men tiden just nu är lite knappt, just nu men jag har en och annan kund.

Iaf över till ireg, dom ringde mig igår och snubben i telefonen frågade vad jag sysslade med, jag svarade, och då sa han att han trodde att jag höll på med skogvård. Så han ursäktade sig osv.
Snubben hade förklaringen att han såg att mitt företag är verksam i norrland. Genom det så sysslar automatiskt alla norrlandsföretag med skogsvård tror jag att han trodde

Idag ringde en annan från ireg som företaget eller orginisation heter. Och han visste nu vad min verksamhet sysslar med. Det han sa var att han ville att jag skulle registera mig i deras register för
att kunder skulle kunna se mitt företag. Jag blev misstänksam och undrade vad ireg är förnått. Så jag frågade lite om vad ireg är förnått. Då bröts samtalet, jag vet inte vad dom pysslar med eller något

och dom ringer från ett dolt nummer. så jag kan inte ringa upp.

Google ger inte något vettigt svar. hur är det man säger nu, det som inte finns på google finns inte.

Är det någon som vet vad ireg är förnått och kan ge en förlklaring.
Är rädd för att registera sig på olika håll, när man lika gärna kan syssla med marknadsföringen själv i egen takt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-02 12:22
Ursprungligen av Falconix:

hallå

Ett företag/orginisation som kallar sig för ireg har ringt mig 2 dagar i rad nu, vid 12 tiden båda gångerna.

Det är så att jag har just startat upp ett eget företag inom datorvärlden. Har ännu inte fått igång verksamheten helt o hållet. men tiden just nu är lite knappt, just nu men jag har en och annan kund.

Iaf över till ireg, dom ringde mig igår och snubben i telefonen frågade vad jag sysslade med, jag svarade, och då sa han att han trodde att jag höll på med skogvård. Så han ursäktade sig osv.
Snubben hade förklaringen att han såg att mitt företag är verksam i norrland. Genom det så sysslar automatiskt alla norrlandsföretag med skogsvård tror jag att han trodde

Idag ringde en annan från ireg som företaget eller orginisation heter. Och han visste nu vad min verksamhet sysslar med. Det han sa var att han ville att jag skulle registera mig i deras register för
att kunder skulle kunna se mitt företag. Jag blev misstänksam och undrade vad ireg är förnått. Så jag frågade lite om vad ireg är förnått. Då bröts samtalet, jag vet inte vad dom pysslar med eller något

och dom ringer från ett dolt nummer. så jag kan inte ringa upp.

Google ger inte något vettigt svar. hur är det man säger nu, det som inte finns på google finns inte.

Är det någon som vet vad ireg är förnått och kan ge en förlklaring.
Är rädd för att registera sig på olika håll, när man lika gärna kan syssla med marknadsföringen själv i egen takt

rekommendation skulle nog vara att inte registrera dig till en dylik org, framförallt om du inte vet vad dom gör "egentligen"

/Tangen

Ursprungligen av Tangen:

rekommendation skulle nog vara att inte registrera dig till en dylik org, framförallt om du inte vet vad dom gör "egentligen"

/Tangen

Jepps den tanken fick jag direkt då dom ringer till mig och vill att jag ska registrera mig,
det är sånt som jag får en känsla av att skumma grejjer är på gång. Nästa gång dom ringer
ska jag fråga vad det är förnått. Om dom nu ringer upp igen, jag frågade ju ut vad dom pysslar med.
dom kanske är rädda nu och fattar att jag är en människa som ställer frågor innan jag gör handlingar

Fråga efter vad dom har för organisationsnummer, det brukar skrämma dom mest härdade skojarna... Ställer dom en mot fråga till dig om ditt org.nr. är det bara att säga; vänta nu, det var du som ville göra affärer med mig?!?!
www.svenskhandel.se finns en varningslista över blufföretag (Klicka på "Varningslistan" uppe i menyn). Företaget du nämner är dock inte med på den listan (ännu?).

Själv så kräver jag dessutom att alla företag som ringer och vill göra affärer med mig skickar erbjudandet skriftligt. Det gäller ALLA inkl. telefoni, el, bredband, försäkringar eller vad nu den påflugna rösten i telefonen vill prångla på mig. Är dom inte beredda att skicka erbjudandet skriftligen så är det inte seriöst.

Ursprungligen av Kalliban:

Det är nog dem där

  • Oregistrerad
  • 2005-12-14 14:32
Ursprungligen av Falconix:

Det är nog dem där

Dom ska du akta dig för. Jävla skitbolag. Drivs av FLT eller nått liknande. Samma företag som varit uppe hos IDG ett par ggr. när dom registrerar domäner åt folk på sig själva..

jag har en god vän som har anlitat dem, men jag tycker det verkar jävligt tveksamt.

studiox, har du någon länk eller så att bjuda på så att jag kan visa honom?

yreg.se har motarbetat en domänflyttning för mig mycket länge, de krånglar hela tiden och vill inte samarbeta

jag hittade en massa länkar och info om hur dåliga de är, det är bara att googla på comitnet så har man hela kvällsläsningen klar...

1
Bevaka tråden