Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iDVD ger märkligt felmeddelande!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en eMac med SuperDrive som ger mig ett märkligt felmeddelande med iDVD 5.0.1

När bränningen ska påbörjas säger den:

"Inspelningsenheten rapporterade mediefel: Fel på kalibreringsområdet för strömförsörjningen (0x73, 0x03.)"

...och spottar ut DVD-R:en.

Någon som upplevt något liknande?

  • Oregistrerad
  • 2005-12-07 09:24

Nej, har jobbat med iDVD en del men aldrig varit med om det. Har du provat en annan DVD-R skiva. Annat märke om du har också. Jag använder rätt billiga DVD-R och de har funkat på min iMac, men jag har hört att brännare kan vara känsliga för mindre bra DVD media.

Det har inget med iDVD att göra, det är en rapport från Superdriven. Du kan få samma meddelande i Toast eller DVD Studio Pro oavsett version. Sätt ner bränningshastigheten från "Bästa" till 2ggr hastigheten eller liknande, så har du större chans att lyckas.
Mest troligt har det att göra med att brännaren inte klarar av att skriva till skivan i den hastigheten.

Nästa gång du ska köpa DVD-R skivor så rekommenderar jag Sony's skivor. Jag har bara misslyckats bränna till 1 av typ 100 skivor.

1
Bevaka tråden