Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox 360 med cinema display 23" (alu)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver lite hjälp....

Jag har länge funderat på hur jag ska koppla min xbox 360 till 23" Cinema Disp. men inte kommit fram till någonting smart förrän jag snubblade över en adapter på internet... Det är ATI som började tillverka den, en Composite (RGB) till DVI kontakt som enligt ati funkar bäst med deras egna grafikkort, vilket också xbox har (http://www.svideo.com/hdtvaiwr8500.html) kopiera url:n, du kommer inte till rätt sida annars....
Tillsammans med en Dvi hona till dvi hona mellankontakt (eftersom ati adaptern har en dvi hane som också är på displayen) borde det fungera alldelles perfekt... eller?:confused:
Är det någon som har erfarenhet på denna sak... svara gärna

Tack!
DB

  • Medlem
  • 2006-01-02 22:43

Frågan är om det går. Jag tror att XBOX 360 använder HDCP vilket Apples displayer inte stödjer tyvärr.

EDIT: Om det skulle funka så bör du nog ha en sådan här kabeln:
DVi (hona) --> Komponent (Hanne) Men pga kopieringsskydd så funkar det nog inte

Senast redigerat 2006-01-02 23:33

bumpar en gammal gammal tråd, men sitter och funderar på att skaffa en xbox 360, och är det klart att man inte kan koppla en 23" ACD till den med ex. en hdmi till dvi kabel?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2007-12-13 17:30

Jag kopplar min 360 med med en kabel som har HDMI i ena änden och DVI i andra änden till en 4 år gammal skärm utan HDCP, det går bra. När man startar Xboxen första gången så känner den av vilka upplösningar skärmen klarar av och sen får man välja den man tycker passar bäst.

ok tack!

1
Bevaka tråden