Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger har fått fnatt!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mitt problem började i lördags, när ett flertal program, bland annat Safari och Shiira, började avslutas helt spontant. Jag provade att starta dem igen, med samma resultat. Då kollade jag rapporten, och enligt den var det WindowServer som kraschat, pga att en bildfil saknades.
Då startade jag om datorn, det får man ju göra lite då och då.
Problemet var att när datorn startade kom jag till den blåa rutan alldeles innan loginfönstret (datorn har visat den grå rutan med snurrprylen och rutan med "startar macOS X"), och sedan hamnar jag i en konsol.
Konsolen visar en inloggningsprompt, men dissar mitt login, trots att jag är admin på datorn. Sedan föjer ett antal olika felmeddelanden på konsolen (som täcker hela skärmen), bland annat nåt om "Could not create DiskArb session or approval session".
Jag har försökt få ut CD-släden så att jag kan försöka starta från MacOS-skivan, men den vägrar komma ut

Jag kör en iMac G4 17" och Tiger (10.4.3 tror jag).

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Eftersom du inte fått något svar så skall jag försöka att tänka lite högt! Finns det inte något
litet hål på din CD-släde i storlek nog för att kunna klämma in ett utvikt gem? Detta fanns
på äldre macar vet jag. Detta tvingar ut CD-släden.

Det låter skumt. Om du håller inne musknappen vid uppstart kommer släden ut. Jag har själv en iMac 17" 800 MHz.

1
Bevaka tråden