Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Teman från iDVD 5 till 4

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet hur man kan flytta över teman i iDVD mellan olika versioner och datorer? Jag har iDVD4 på en dator och iDVD5 på en annan. Vill flytta över teman från femman till fyran. Hur gör man? Var finns tema-filerna? Har ej tillgång till installerare för iDVD5.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-18 16:49

HD/Library/iDVD/Favorites
Bara att kopiera, klistra in i motsvarande mapp och hoppas på att dom funkar.

Ursprungligen av Danne V:

HD/Library/iDVD/Favorites
Bara att kopiera, klistra in i motsvarande mapp och hoppas på att dom funkar.

Hittar inte denna sökväg på någon av datorerna, vare sig i användarkatalogen eller i rootkatalogen (hårddisken). Panther på den ena och Tiger på den andra. Har svenska versioner av MacOSX, och har kollat i alla Bilbiotek. Den enda iDVD-mapp jag hittar är under Application Support i Biblioteket på Panther-versionen, och där finns bara en Tutorial.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-19 12:28

Skumt.
Gör så här då:
Spara varje tema som en "favorit". (Öppna iDVD, skapa nytt projekt, välj tema, klicka på "Settings" och knappen längst ner "Save as favorite". By sedan tema och upprepa med varje tills du kört igenom alla)
Då hamnar dom i nämnda mapp.
Kopiera hela mappen.

Det skapas en Favorit-mapp när man sparar ett tema som Bokmärke. Däremot hjälper det inte att flytta över Favoritmappen till den andra datorn. Alla teman (omkring 300 MB) vill inte visa sig i den andra Bokmärkesmenyn. Det verkar som om iDVD bara kan visa egna bokmärken, ej kopierade från andra ställen. Ingen förändring när man starta om datorn eller kastar com.apple.iDVD.plist. Tyvärr.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-19 21:08

Men vafan...kan de va så jävligt?
Ska kolla var dom därna temana håller hus. Hang on....

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-19 21:32

Nej du, jag hittar inga teman, och Spotlight, detta värdelösa sökverktyg, viasr ju inte dolda filer.
En chansning: Om du högerklickar själva iDVD-programmet och väljer "show content" och klickar vidare, så ser du en mapp som heter "Resources". Det KAN ju vara så att temana ligger där eftersom mappen innehåller bortåt 450 filer (min mapp i alla fall), de flesta är bildfiler, så testa kopiera den då....

Ursprungligen av Danne V:

Nej du, jag hittar inga teman, och Spotlight, detta värdelösa sökverktyg, viasr ju inte dolda filer.
En chansning: Om du högerklickar själva iDVD-programmet och väljer "show content" och klickar vidare, så ser du en mapp som heter "Resources". Det KAN ju vara så att temana ligger där eftersom mappen innehåller bortåt 450 filer (min mapp i alla fall), de flesta är bildfiler, så testa kopiera den då....

Kopiera isf bara de som heter .theme. Resten av filerna är för själva programmet. De är inte lämpliga att kopiera till en yngre version.

Jag tror inte teman är bakåtkompatibla. Dvs de funkar inte i en äldre version än de levererades med. Du kan ju prova men jag tror det kan krångla. Om du lyckas kopiera över dem dvs. Vilket inte är helt lätt.

Ursprungligen av Rickard A:

Jag tror inte teman är bakåtkompatibla. Dvs de funkar inte i en äldre version än de levererades med. Du kan ju prova men jag tror det kan krångla. Om du lyckas kopiera över dem dvs. Vilket inte är helt lätt.

Det verkar krångligare än jag hade hoppats på. Å andra sidan har ju iLife 6 just kommit ut, så det kanske lika bra att uppgradera. Hoppas att teman från femman hänger med. Med studentrabatt är det inte så många hundralappar.

1
Bevaka tråden