Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes+iPod: Låttexter! Men vilka låtar får texter?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En helt underbar funktion tycker jag, möjligheten att lägga till låttexter till låtarna i iTunes musikbibliotek. Igår fick jag min nano, tryckte två gånger på mittenknappen och såg helt plötsligt låttexten Eftersom jag inte visste om denna funktion, blev jag grymt fascinerad. Precis en sån funktion jag skulle köpa en mp3-spelare för! (Och nu råkade jag göra det utan att ens veta om det )

Men nu till frågan: Skivan jag lyssnade på var rippad i 256 kb/s AAC, lagligt köpt skiva såklart, men dock inte från iTMS. Det var Nine Inch Nails - With Teeth. Kollade igenom albumet, och alla låtar har fått låttexter!

Men andra skivor rippade på samma sätt har inte fått några låttexter. Jag har heller inte lagt in dem manuellt till With Teeth-skivan och inga av låtarna jag köpt från iTMS har låttexter inkluderade.

1. Hur kommer det sig?
2. Hur ser jag till att hela mitt bibliotek får låttexter (förutom att peta in dem manuellt dvs.)?

Det har var det bästa som hänt mp3-spelare på länge tycker jag, så hoppas nån kan svara på frågorna

Svar på din fråga 2:
Jag har en Widget som heter pearLyrics (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26995) som letar efter låttexter på nätet automatiskt och lägger också in dom i ID3-taggen i AAC/Mp3-filen automatiskt. Hur smidigt som helst. Allt finns dock inte med, men det mesta.

Ursprungligen av southtown:

Svar på din fråga 2:
Jag har en Widget som heter pearLyrics (http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/26995) som letar efter låttexter på nätet automatiskt och lägger också in dom i ID3-taggen i AAC/Mp3-filen automatiskt. Hur smidigt som helst. Allt finns dock inte med, men det mesta.

Tack för svaret, men han verkar ha lagt ner utvecklingen pga. att TimeWarner skrivit ett mail till honom... Copyright kanske? Vem vet... Kolla själv, gå in på VT och tryck download, så kommer du till hans sida.

Fler tips om ämnet uppskattas däremot!

Just det. Jag läste också något om det för ett tag sen. Copyright stämmer ja. Hur som helst har jag kvar version 0,5 på min dator och det funkar. Vet inte om det finns andra lösningar. Någon annan?

>>UPDATE: Hittade lösningen själv: Harmonic är en helt underbar widget som hittar låttexter automatiskt. Kollade upp det, den inte bara visar texten inuti sig själv, utan lägger också till texterna till mp3-filerna. Problem solved, alltså

Funkar till mp3:or också!

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-02-14 18:25

Jag kan rekommendera programmet MPFreaker. Ett program som jag tyckte var så lysande att jag till och med köpte det (och det är ingen liten bragd vill jag lova) :D. Där markerar du bara vilka låtar du vill lägga in tex skivomslag, text, albumnamn, genre med mera och sen så letar den rätt på all den infon på nätet och lägger in i låten. Ett måste för iTunes-perfektionister som jag själv :D.

Ursprungligen av xtimmyx:

Jag kan rekommendera programmet MPFreaker. Ett program som jag tyckte var så lysande att jag till och med köpte det (och det är ingen liten bragd vill jag lova) :D. Där markerar du bara vilka låtar du vill lägga in tex skivomslag, text, albumnamn, genre med mera och sen så letar den rätt på all den infon på nätet och lägger in i låten. Ett måste för iTunes-perfektionister som jag själv :D.

Ja, det verkade verkligen inte dumt. Skall testas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-07-17 19:40
Citat:

ag kan rekommendera programmet MPFreaker. Ett program som jag tyckte var så lysande att jag till och med köpte det (och det är ingen liten bragd vill jag lova) . Där markerar du bara vilka låtar du vill lägga in tex skivomslag, text, albumnamn, genre med mera och sen så letar den rätt på all den infon på nätet och lägger in i låten. Ett måste för iTunes-perfektionister som jag själv .

Haha köpte det också nu jävlar ska det bli ordning i Itunes

1
Bevaka tråden