Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Butiksdatasystem med kassafunktion för OS X?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-02-16 16:04

Jag jobbar som butiksdatasupport på huvudkontoret för en butikskedja i Sverige. Vi använder ett datasystem som heter Navision Financials, som numera ägs av Microsoft... Allting körs på blandade PC-burkar, allt ifrån nya servrar till gamla NT4 och Win95 burkar.

Programmet hanterar allt ifrån skapandet av butiksartiklar och försäljning till redovisning och lagaerhantering.

Inte för att det är aktuellt, men jag vill ändå veta om det finns några kompetenta program till OS X som klarar av det som vi kör på PC.

Kraven är dessa:
Möjlighet att skapa artiklar på HK som sedan replikeras, skickas ut till butik.
En vettigt och framförallt en anpassningsbar kassafunktion.
Lagerhantering med inventeringsfunktioner.
Kunna hantera och skapa ordrar, inleveranser samt fakturering elektroniskt.
Redovisning.
Statistik- och rapportfunkktioner för försäljning m.m.

Jag kan bara drömma om hur mycket extrajobb jag skulle slippa om jag inte behövde se efter virusskydd, starta om datorer, ändra krångliga inställningar och ta hand om krascher.

HansaWorld har det du efterfrågar. Dock är ju allt inte en dans på rosor. Även på mac måste systemen köras in. Finns för olika plattformar också, vilket är bra då största säkereheten uppnås av en blandad IT-miljö. Du kan ju mejla mig (via att klicka på mitt namn på vänster sida) om du vill veta mer..

1
Bevaka tråden