Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med val...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nyligen skaffat mig en iBook (i januari) och hade innan dess bara vanliga PC (med lite linux av och till). Nu är jag väldigt nöjd med iBooken, dels osx och dels en tyst och bra dator. Men, jag är ganska sugen på en MacBook och undrar lite över skillnaderna, vad tror ni, jag gillar att sitta i soffan och surfa och maila lite med en tyst och smidig dator, borde jag hålla kvar vid iBooken eller ge den till frugan och skaffa mig en MacBook istället. Blir jag lika nöjd med den?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-03-09 23:06

Ska du bara surfa och maila duger väl iBooken alldeles utmärkt! Varför ska du betala en massa pengar för en maskin som du ändå inte kommer att utnyttja prestandan på? Det skulle väl vara som att köra en Ferrari på motorvägen i 30 km/t....

Ursprungligen av Picasso:

Ska du bara surfa och maila duger väl iBooken alldeles utmärkt! Varför ska du betala en massa pengar för en maskin som du ändå inte kommer att utnyttja prestandan på? Det skulle väl vara som att köra en Ferrari på motorvägen i 30 km/t....

Lustigt att du nämner just Ferrari, jag kör en dylik Acer idag

Jag gör andra saker också, men det jag är känslig för är framförallt när jag sitter i soffan och surfar, då vill jag ha en tyst dator. När jag gör mer krävande saker vill jag att den ska vara kraftfull. Kombinationen är svår...

När jag jobbar med windows använder jag ferrarin, men alla som haft en sån vet hur mycket den låter, och jag vill definitivt inte krångla med den på fritiden. iBooken är suverän på mycket, men inte på att hantera en massa foton och filmer t.ex. Det är där jag tänkte att MacBooken skulle kunna vara ett bättre val, förutsatt att den klarar av att vara tyst vill säga.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-03-17 11:47
Ursprungligen av akerstrom:

Lustigt att du nämner just Ferrari, jag kör en dylik Acer idag

Ondskans maskin! *gör korstecknet*

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-17 12:16

valet är enkelt, vill du ha den och känner att du har råd - så ska du köpa - det är en grym dator - även om Adobe CS är lite "segt" genom rosetta.

Surf och annat - klockrent . behöver du krämen så finns den där. Den känns även mer solid och porrig vilket gör att upplevelsen är dubbel. Det kan vara så att frugan blir glad av att få iBooken? - -vilket gör att valet blir lättare att "motivera" för sig själv och för andra i son omgivning

/Tangen

1
Bevaka tråden