Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger skiva utan Tiger!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och en kompis skulle nyinstallera Tiger på hans USA inköpta PowerBook 15" 1.67 GHz. Men hans medföljande Tigerskiva var en uppdateringsskiva (enbart), gick inte att installera Tiger utan att först installera Panter! Det hade jag ingen aning om, Är det fler som känner till dessa "uppdaterings skivor"? Datorn köptes i slutet av maj 2005 (bara några mil från Apple själva ).
Vi har inte pratat med Apple ännu men kommer göra det. När han köpte datorn sa säljaren nämligen (såklart) att det var en 100% Tigerskiva som medföljde.

Jag tror vi har hittat en väg runt det hela genom att först installera Panter, sen Låta Tigerskivan radera rubbet och sen installera Tiger. Lite omständigare än vad jag var van vid helt enkelt, men den enda vägen för dom här skivorna.

  • Oregistrerad
  • 2006-03-10 16:57

detta är inget problem. när apple paketerar datorerna så åker det nyaste systemet i. När apple släpper uppgraderingar så gör dom altså enbart en upgraderingsskiva och petar i lådan. detta har dom gjort sen urminnes tider, typ sen när dinosaurierna dog eller nåt.. men det hjälper int att ringa dom.. jag har krävt riktiga skivor flera ggr men alltid fått nej..

Skillnaden mellan denna "Uppgraderingsskiva" och den Tiger skiva dom slänge med när min flickvän köpte sin PowerBook (2 månader senare än min kompis) är att man inte kan installera Tiger på en tom disk!?! Man måste först installera Panter, sen Tiger. Frågan återstår, Varför håller dom på så här?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-11 21:50
Ursprungligen av Johannes123:

Skillnaden mellan denna "Uppgraderingsskiva" och den Tiger skiva dom slänge med när min flickvän köpte sin PowerBook (2 månader senare än min kompis) är att man inte kan installera Tiger på en tom disk!?! Man måste först installera Panter, sen Tiger. Frågan återstår, Varför håller dom på så här?

För att inte behöva fimpa de skivor som redan är färdiga!

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-03-13 17:56

Ylan:

1. 1000st kastade pantherskivor ersätts med 1000st nytryckta rena tigerskivor = 2000st skivors kostnad
2. 1000st använda pantherskivor kompletteras med 1000st nytryckta uppdateringsskivor = 2000st skivors kostnad

Ser inte vari vinsten ligger i att inte fimpa dom gamla skivorna?

Dom behöver ju ändå trycka lika många nya skivor för att skicka ut uppdateringsskivorna, och det måste ju egentligen kosta mer att trycka en begränsad upplaga uppdateringsskivor än den enorma hög tiger-skivor som ändå skulle tryckas?

jag tycker inte man skall klaga .... jag fick ju med rackskruvar till Xserven i alla fall :rolleyes:

1
Bevaka tråden