Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med subs i VLC

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag får bara en error när jag försöker köra subs i VLC...alla filmer jag testat får samma error. Filmen startar men sub-en som jag har lagt till när jag öppnar filmen får en error och kommer inte med. Vad är det för fel? Förstår inte att det ska vara så svårt att få subs till en stackars mac...på PC fungerade det alltid felfritt, vad är skillnaden?

Se till så att "Subtitles encoding" är inställd på ISO-8859-1

Annars är det som vanligt. Starta filmen och tryck på "s" så läggs texten till filmen. Detta förutsätter att filmen och sub heter samma och ligger i samma mapp.

Om jag döper film och sub till samma sak så kommer denna error uppdirekt när jag försöker starta filmen precis som om jag lade till den till filmen i programmet, så det blir ingen större skillnad, det står bara n/a då jag trycker på s...("an error has ocurred that probably prevented the execution of your request" kommer upp i en ruta åsså frågar den om jag vill bug-reporta.)

jag har nyaste versionen av VLC och jag har valt ISO-8859-1...jag fattar inte vad jag gör för fel...

Det står så här också i error-meddelandet (på alla filmer jag försöker köra med subs)

subtitle: failed to recognize subtitle type
main: no suitable demux module for `/subtitle:///

Haha varför funkar det med idx-filen och inte subs-filen? jag tänkte bara tessta för skojs skull, åsså funkade det...???

Jag har haft problem med subs sedan VLC 0.8.x. Det fungerar mycket bättre i 0.7.x.
Har inte orkat rota i problemet så jag har inte kollat upp teckenkodning men det kanske är lösningen även för mitt problem. Var ISO-8859-1 standard i 0.7 men inte i 0.8 kanske...?

Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Jag har haft problem med subs sedan VLC 0.8.x. Det fungerar mycket bättre i 0.7.x.
Har inte orkat rota i problemet så jag har inte kollat upp teckenkodning men det kanske är lösningen även för mitt problem. Var ISO-8859-1 standard i 0.7 men inte i 0.8 kanske...?

Garanterat teckenkodningen som är fel om det funkade fint med version 0.7. I 0.8 måste man ställa in det själv.

1
Bevaka tråden