Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hälso- och träningsläger - finns såna?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag närmar mig med oroväckande hög hastighet 40 år och inser att det är dags att lägga om livstil till ett liv med mer motion och bättre kost för att få ett långt och bra liv.

För att få en kickstart med det så funderar jag på att ta en lite annorlunda semester och åka på typ träningsläger, där man kan få råd, tips och en massa träningsmöjligheter, alltså typ sånhär spa-weekend som många tjejer åker på, fast över en eller flera veckor och mer inriktat på fysisk aktivitet

Är det någon som känner till om det finns nåt sånt? Behöver inte vara i Sverige, men helst i Europa?

Tramsförslag och andra putslustigheter undanbedes, det här är en seriös fråga

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 17:30

Jag har inga direkta förslag på läger, men ett tips som känns befogat är att istället för att ge dig på en paketlösning sätta ihop en egen aktiv lösning baserad på dina intressen. Gillar du fiske så ta en veckas fiskesemester i fjällen med vandring och mountainbiking mellan sjöarna. Typ. Kanske lite svårare att få råd & tips på en sån grej, men jag är övertygad om att man både mår och motiveras bättre av egna intressen än av ett program som någon annan satt ihop.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-04-12 17:59

Macce, tack för uppslaget, men en del av poängen är just att få ett sånt färdigt paket, för att göra saker som man annars kanske inte gör.

MacJake, mycket bra länk, ska kontakta dem och höra mig för lite.

Ännu fler förslag mottages tacksamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 21:41

Nu kanske det inte är just det du letat efter, men i den organisationen jag tränar karate för så blir det en veckas träningsläger iår i frankrike. Det kanske inte är något längre läger men det är ju starten till en livslång träning.

Fördelen med karaten är att du kan pyssla med det hela livet ut, du kan ju skräddarsy din träning själv efter ett tag trots skador och ålder etc etc.

Nu är snart säsongen slut med nybörjarkursen men det gör inget, under sommaren så erbjuder klubben medlemmarna träning alla vardagar. Nybörjare har annars mån-ons och fredag som man har möjlighet att träna på.

www.iogkf.se
Klubben ligger på hagagatan.

btw
Sensei´n har mac

Senast redigerat 2006-04-12 22:13

Otroligt oväntat förslag!

Väckte helt klart min nyfikenhet. Ska fundera lite på om det kan vara något. Finns det karate för soffpotatisar?

Förresten, länken du skrev hade ett par bokstäver omkastade, så för andra som vill kolla så följer här den riktiga länken

http://www.iogkf.se/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-12 22:10

asch vad jag är slarvig.. skäms på mig.

Angående klubben så går ju programmet nördarna på Kanal5. Den 27e denna månad så visas ett avsnitt då dem varit hos oss och filmat ett avsnitt. Det kanske inte är hela sanningen om hur träningen är men iaf

Jag kan gott rekomendera ett besök redan innan tv programet

Soffpotatisar esch.. Vi har alla en Daniel-san från karate kid inom oss. Har du fler frågor så kan du ringa till klubben imorgon, skriva här eller maila på costas@amiridis.se.

Detta ställe på Lanzarote har jag funderat på själv.
Ligger på den västra delen och har bra nära alla aktiviteter.
http://www.clublasanta.com/

T-son

  • Medlem
  • International user
  • 2006-04-13 09:13

Man kan ju inte lägga alla pengar på att ligga på spa, då blir det ju inget kvar till sponken och cigg.

1
Bevaka tråden