Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker söt tjej från Humac Västermalmsgallerian

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2006-04-30 12:38

Det står ingenstans. Men jag ville bara säga det!

Geez, om jag hade en krona för varje tillfälle jag sumpat så skulle jag vara miljonär! Nästan så att jag är frestad att använda det gamla talesättet "han missar aldrig ett tillfälle att missa ett tilfälle" om mig själv. Fast å andra sidan så har gjort motsatsen några gånger också - tagit tillfället med perfekt timing.

Synd att det sistnämda är så mycket mer sällsynt

  • Medlem
  • 2006-05-11 20:00

Hos oss har vi talesättet "Synd att man inte är fantastisk". Alltså, är man fantastisk missar man ingenting, är aldrig bakfull, trögtänkt eller blyg. Ja, ni vet... Och dessutom pratar vi om detta på ett forum med nördstämpeln rakt över hela sig. Aldrig vänjer man sig vid det där, att komma på alla smarta saker man borde sagt först när man står där i trapphuset. Och så hoppar man runt och försöker komma åt att ge sig en snyting.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 14:59

Gud va romantiskt. Jag trodde sånt här bara hände på film?

omfg.... inte för att vara den som är den men... ja... du såg en brud i tre minuter och är stormförälskad? ja jävlar det gick snabbt.

Lycka till iaf...

Ursprungligen av snuffzan:

Gud va romantiskt. Jag trodde sånt här bara hände på film?

hur ofta ser man efterlysningsannonser på film?!

So sweet! Tyvärr bor jag varken i Stockholm eller är av det kvinnliga könet.

Lycka till! En idé är kanske att gå till InLife och Webhallen, beskriva henne och kolla om dem kan hjälpa dig vidare. Om hon köpt något och dem kommer ihåg henne så går det säkert att lösa på ett eller annat sätt... kan du ju hoppas på i alla fall.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-12 17:34

om hon nu gick till webbhallen så lär de ju komma ihåg henne, inte så tätt mellan tjejorna där precis...

Jamen.... nu blir man ju lessen... å GRYMT besviken på den yngre generationen...
Ingen ihärdighet... inget mod... ingen kreativitet... Sorgligt-sorgligt...

Lyssna på farfar nu...:

Hörru Supermusli...!
Du har alltså tvärdrunknat i ett par berusande ögon... Känner instinktivt att detta är pangkvinnan som kommer att göra din vandring i jämmerdalen till en dans på resårer?

Va´faaaan...!?
Kom igen! En försiktig fråga på 99mac kan du väl inte nöja dig med!? Herregud...
Du måste elda på!!!
Annonsera i DN! Helsida på 3-an!
Köp en halvtimme i TV4, se med tårfylld blick rakt in i kameran, och tala om att du snart går ut i ladan och hänger dig, om du inte hittar henne!!
Knalla runt på stan å spela trumpet och skrik: Mikrofon till iPod! Mikrofon till iPod!
(Eh... kan vara svårt att göra båda sakerna samtidigt, men man kan alternera!)
Hyr ett flygplan och skriv din efterlysning med rök på himlen varje dag i en månad!

Du måste ta i lite..., om det sedan misslyckas, så vet du i alla fall att du har gjort ett ambitiöst försök!!!!
Några rader på 99mac... tsk-tsk... fjuttigt...

Annat va´re på min tid..... Då körde vi efter mottot: Det är bättre att lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna på någe´...

Ursprungligen av Jan-Åke N:

...
Annat va´re på min tid..... Då körde vi efter mottot: Det är bättre att lyss till den sträng som brast, än att aldrig spänna på någe´...

Eller som den gamle knutten sa: "Hellre lyss till en kolv som brast, än att aldrig köra en båge"

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-13 08:47
Ursprungligen av Markus Bennermo:

Eller som den gamle knutten sa: "Hellre lyss till en kolv som brast, än att aldrig köra en båge"

Nu vill jag ju inte OT-sabba den romatiska tråden, men... LOL!

Trots att jag är hojåkare har jag missat den. Tack.

Synd att det är lite sent nu, men mitt tips till Supermusli hade ju varit att annonsera ut en sån pryl som tjejen sökte på alla annonsforum. Men som sagt, antagligen för sent nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-16 11:58
Ursprungligen av Jan-Åke N:

Annonsera i DN! Helsida på 3-an!
Köp en halvtimme i TV4, se med tårfylld blick rakt in i kameran, och tala om att du snart går ut i ladan och hänger dig, om du inte hittar henne!!

Någon gjorde ungefär så.....hade satt in en annons i Metro på sidan 6 i torsdags! Men ingen helsida.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-15 13:16

Gå in till butiken igen och fråga om hon är stammis där eller inte. Är hon stammis så är sannolikheten stor att hon bor i området. Människor rör sig gärna i områden den känner till väl.

Om hon gick vidare till Webhallen, så kolla med dem, upp ge att du söker en förlorad syster eller liknade. Gäller att vara kreativ.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-07-15 23:33

Glöm inte att skriva nåt i den här tråden varje dag så att den syns hela tiden överst i forumet. Då ser kanske hon eller nån hon känner tråden nån dag.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-16 12:50

NAAV! Jag är tjej! Pick me! Im meat! Im meat! =D (vill också bli romantiskt efterlyst.. buhu)

Ursprungligen av Limepuff:

NAAV! Jag är tjej! Pick me! Im meat! Im meat! =D (vill också bli romantiskt efterlyst.. buhu)

Det kanske du är också — utan att veta om det.

Hade varit rätt kul att veta vilka (om nu någon...) som har drömt om en på avstånd.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-16 14:59

En gammal iBook Blueberry fixade till en kontakt åt mig i tisdags. Bland alla hemska grå PCs kom den här tjejen in bärandes på en iBook Blueberry. Gick sedan ut och fikade med tjejen. Kom in på att Apple Store Regent Street har blivit ett riktigt bra ställe att hitta någon. Hennes förklaring var att killar med Apple är kreativa (och ofta har det bättre ekonomiskt ställt än PC-killar).

Ursprungligen av bossep:

(och ofta har det bättre ekonomiskt ställt än PC-killar)

Tja, man lär sig hålla i pengarna när man måste spara i ett halvår för att ha råd med den billigaste äppelbooken.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-07-16 16:12
Ursprungligen av irrelogical:

Tja, man lär sig hålla i pengarna när man måste spara i ett halvår för att ha råd med den billigaste äppelbooken.

Alla behöver ju inte det, undertecknad ej inräknad. Sedan finns det ju de som går in där bara för att det är coolt. De surfar, laddar ner musik och kollar/ skriver mail.

Ja vem tusan söker inte en söt tjej från Humac Västermalmsgallerian...

Bättre ändå vore en söt tjej från ICA Supermarket eller Willys här i stan så blir det lite enklare med logistiken...

Haha... ojoj, nu var det ju ett tag sen jag startade den här tråden. Gick tillbaka nu och läste, och skrattade halvt ihjäl mig. Fantastiskt vad mycket kreativa förslag här... osis att jag själv inte var så listig när det begav sig!

Kan upplysa alla om att jag aldrig mer såg den där tjejen igen. Däremot var det några andra som tog kontakt, som antagligen föll för hela det "söta" i grejen. Tyvärr var det ingenting som funkade i längden, och bitter avsvor jag mig flickor för alltid och bestämde mig för att bli munk. Men sen kom sommaren och jag ändrade mig, och nu är väl allting i stort sett som vanligt. Ibland går jag dock fortfarande omkring på Kungsholmen och håller ögonen öppna, bara utifall att hon skulle dyka upp igen.

Tack och hej.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-11-05 12:22

Inlägg 51 i tråden:

Ursprungligen av Supermusli:

Kan upplysa alla om att jag aldrig mer såg den där tjejen igen. Däremot var det några andra som tog kontakt, som antagligen föll för hela det "söta" i grejen. Tyvärr var det ingenting som funkade i längden, och bitter avsvor jag mig flickor för alltid och bestämde mig för att bli munk. Men sen kom sommaren och jag ändrade mig, och nu är väl allting i stort sett som vanligt. Ibland går jag dock fortfarande omkring på Kungsholmen och håller ögonen öppna, bara utifall att hon skulle dyka upp igen.

Tack och hej.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-09-02 12:07

Tyvärr har jag flyttat från Kungsholmen för något år sedan, men jag lovar att hålla utkik efter henne när jag besöker Humac nästa gång. Kommer då även att be henne gå in på 99:an och läsa denna tråd.

  • Medlem
  • Öland
  • 2006-09-02 13:00

skall också hålla ögonen öppna,

lite halvt off topic: det har ju snackts om en sny 99 sida för foto, kanske en singelsajt också? kan bli ganska kul 99singel eller 99%singel

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-05 14:02

Det är väl bara att gå in på köpes & bytes och säga att man är intresserad av att byta telefonnummer med passande person.

Man, 25 år och singel.
gillar datorer etc. osv.

intresserad av att byta telefonnummer med kvinna med liknande intresse, ålder etc.
Någon kanske flyttar inlägget eller tar bort det, men man kan ju hoppas att någon skulle ha nappat innan dess.:D

  • Medlem
  • International user
  • 2006-09-05 14:22
Ursprungligen av ylipaa:

Det är väl bara att gå in på köpes & bytes och säga att man är intresserad av att byta telefonnummer med passande person.

Man, 25 år och singel.
gillar datorer etc. osv.

intresserad av att byta telefonnummer med kvinna med liknande intresse, ålder etc.
Någon kanske flyttar inlägget eller tar bort det, men man kan ju hoppas att någon skulle ha nappat innan dess.:D

Min mac är bara en dator när jag är förbannad på den. Alltid annars är den en Mac. Jag äger en Mac inte en dator:cool:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-09-05 14:27

vad sägs om: jag gillar macapärer.?

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 19:56
Ursprungligen av ylipaa:

vad sägs om: jag gillar macapärer.?

Jag gillar Mac och heter Pär...är jag en MacaPär?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2006-11-28 20:06
Ursprungligen av perkaby:

Jag gillar Mac och heter Pär...är jag en MacaPär?

Bra för dig, du får antagligen jobb hos vilken Apple-handlare som helst!

  • Oregistrerad
  • 2006-11-28 17:01

varför händer sånt här aldrig mej?

Bevaka tråden