Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre räckvidd med Airport i XP än OSX

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som upptäckt att man får bättre kontakt via WLAN när man använder Windows XP i stället för OS X? För om jag får in ett WLAN och det inte går att ansluta till och därefter startar XP så lyckas jag ansluta utan några problem.
Någon som har någon förklaring till varför det är så?

Du säger inte om det är samma dator du får olika resultat på, men det låter som så? Har du en MacBook eller iMac som du kör både MacOS och Windows på och får olika resultat?

Nästa fråga är väl ifall det verkligen är räckvidden som gör att du inte kan ansluta. Du har testat att ta datorn närmare airporten och se att du verkligen får åtkomst i MacOS?

Jag kanske var lite otydlig men det är en MBP med dualboot. Det jag syftar på är att jag får bättre räckvidd med airport under Windows, flyttar jag mig lite närmre så lyckas jag ju ansluta även under OS X.

frågan är om det är så att windows inte är lika skinkig me signalstyrkan?

  • Oregistrerad
  • 2006-04-24 23:59

Du får testa o skicka en fil till någon annan dator och se ifall det blir samma eller snabbare på någon. Det är det enda testet som skulle kunna säga det ena eller det andra.

//adamsen87

1
Bevaka tråden