Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes "glömmer" låtarna!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

iTunes glömmer låtarna - håller på att bli tokig!

Min iBook pajade för ett tag sedan. Lämnade in den och fick den fixad på garantin (lämnade in samma dag den gick ut ;-). Det var hårddisken som pajat, de satte in en ny och de hade till och med kopierat över allt från gamla till nya. Och allt tycktes fungera - phu!

Efter lite användande märkte jag att iTunes "glömt" var vissa låtar ligger. Jag letade upp dessa manuellt, trodde felet berodde på hårddiskbytet. Men gång på gång försvinner låtarna för mig! Låtar jag manuellt letat upp glömmer iTunes än en gång bort var de ligger! Det kan vara vissa låtar på en skiva, vilket är skumt, då alla till den skivan ligger i samma mapp. Tycker den borde tappa alla om den glömmert var en mapp är.

Men varför är det såhär? Har aldrig haft problemet förut. Någon som vet?

Tacksam för all hjälp. Börjar bli less på att leta upp låtar om och om igen...

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-05-23 17:31

Låter som att du har fel rättigheter på din Itunes biblioteks fil, vilket gör att den inte sparar informationen. Kolla vad det står att du har rätt att göra under "visa info" på den filen, den ligger i hem->musik->iTunes->(iTunes Library)

aha...
borde det alltså gå att rätta till genom att laga behörigheter? och kan man göra det på samma skiva som kör systemet, eller är det som med skivkontroll - att man måste köra från en annan skiva?

  • Avstängd
  • International user
  • 2006-05-29 18:49

Du kan göra det på startskivan, bara att dra upp Skivverktyg, välja enhet och välja "kontrollera och reparera behörigheter"

  • Medlem
  • 2006-05-29 19:15

Är det så att det är de låtar som var försvunna från början som försvinner igen? Och att de du lägger till alltid har försvunnit igen när du startar om iTunes? Isf kan behörigheterna vara svaret.

Är felet lite mer oförutsägbart, ibland fungerar det, ibland inte, så kan det vara biblioteksfilen som blivit korrupt. Isf blir det till att slänga biblioteksfilerna (med iTunes avstängt) och dra in alla låtar till iTunes på nytt.

1
Bevaka tråden