Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt autosvar i "Mail" skickade flera hundra e-post.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-03 09:25

Jag ska resa bort i några dagar och tänkte lägga in ett automatiskt svar på min kontorsdator, som sänds ut till de som skickar nya e-post till mig under tiden jag är borta.

Eftersom det inte finns en färdig autosvar-funktion i Apples mailprogram så la jag upp en ny regel enligt denna bilden. Se bifogad fil...

Döm av min förvåning när det efter fem minuter ringer en kund och säger att han får mitt automatiska svar på ALLA mail han skickat mig. Snabbt som tusan springer jag in på kontoret och tvångsavslutar datorn. Det verkar dock som att många mail redan skickats, utan att det på något sätt framgått i min dator. Flera jag talat med har fått mellan 15 och 30 autosvar från min dator.

Helt sjukt! Vad blev fel?! Det såg så lätt ut, enligt bifogad bild, att lägga in autosvaret. Bevisligen var det inte så bra...

Några tips på hur jag aktiverar ett autosvar som bara skickas ut till nya e-post?

  • Oregistrerad
  • 2006-06-03 09:45

Funktionen du söker läggs lämpligen in i mailservern istället för i din klient. Du borde dock kunna lösa det som du gjort om du lämnar datorn på utan att den går ner i vila. Ditt problem var nog att du svarade JA på den fråga du fick när du sparade din regel. Jag tror nämligen att Mail frågar om du vill applicera regeln på befintliga meddelanden...

  • Medlem
  • Gotland / Åre
  • 2006-06-03 09:52
Ursprungligen av Mattias Malm:

Ditt problem var nog att du svarade JA på den fråga du fick när du sparade din regel. Jag tror nämligen att Mail frågar om du vill applicera regeln på befintliga meddelanden...

Det stämmer att den frågade om jag ville applicera regeln på "öppnade brevlådor". Då trodde jag att den frågade om jag vill tillåta den här regeln på de brevlådor jag har aktiverade i Mail.

1
Bevaka tråden