Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorspecifika tillbehör???

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-09 23:36

En liten fundering som jag har bara:

På senaste tiden ser jag alltmer ofta rubriker där trådskaparen vill ha tips om vilket tillbehör (kanske skärm, skrivare, mus, etc) som är bra till dennes dator.
Tex: "Tangentbord till min G4?", "Skärm till min Mac mini?", "Hörlurar till min PB?" ...
Precis som att en viss datormodell skulle kräva en viss sorts tillbehör? Vad är det för skillnad på att köpa en skärm till sin G5a och att köpa en till sin Mac mini? Varför frågar folk tex "vilken USB-mus rekommenderar ni till iMac-ägare?"?

Vilket tillbehör man rekommenderas beror ju helt och hållet på vilka behov man har - datormodellen är helt orelevant, såvida det inte handlar om produkter med ovanliga sorters kontakter eller dyl.

Detta är ingen kritik alltså - jag bara kom och tänka på det och började undra varför folk skriver så ...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-06-10 01:21

För att dom jämför det med tex en bil, där tillbehören kan vara väldigt specifika...

Sen så har ju olika datorer olika stil. En extern hårddisk med Alu-finish gör sig kanske inte lika bra till en PM G4 som till en PM G5.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-06-10 02:51
Ursprungligen av irrelogical:

Sen så har ju olika datorer olika stil. En extern hårddisk med Alu-finish gör sig kanske inte lika bra till en PM G4 som till en PM G5.

Jo, i vissa fall märker man ju att det är ett designmässigt matchande tillbehör som trådskaparen är ute efter - men då är det ganska tydligt.
Oftast verkar det bara handla om en allmän inköpsrekommendation.

1
Bevaka tråden