Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har fått mitt Reason 3! :)

Tråden skapades och har fått 76 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 15:24

Finns det motsvarande pluggar?

Absolut.

Men man kanske behöver Reaktor för att skapa motsvarande modulära miljö. Fast man kommer långt med bussar och automation i Cubase också...

Malström och Scream är de som är svårast att ersätta, skulle jag tro. Den modulära biten är knepig, men eftersom det mest handlar om kontrollsignaler så tror jag man skulle komma långt med Plogue Bidule, Numerology eller automation i valfri sequencer.

  • Medlem
  • 2006-01-27 16:23

Ärligt talat är det svårt att ersätta RV7000 reverbet för motsvarande penning, det är i klass med Lexicon & TC Electronics hårdvaru reverb, om inte bättre.

Oberoende tester utförda av Propellerheads, väl?

Men visst, RV7k skulle jag köpa om det fanns som separat plugg, inte minst för att det är vansinnigt processorsnålt.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-27 16:32

Så länge det låter bra är det ju helt suveränt, oavsett vem som sagt vad

  • Medlem
  • 2006-01-27 16:50

Blind tests

Även om det kanske inte var oberoende tester så var det likväl blindtest.

RV7k låter väldigt bra, det håller jag med om. Men å andra sidan kanske man ska ta det som VD:n för ett bolag skriver om sina produkter med en nypa salt?

Testet är ju beskrivet med ganska vaga termer - det står inget om lyssning, vilka som lyssnade osv, om det fanns möjlighet till A/B-lyssning osv. Inte minst finns det många fler parameterar att skruva på i tex en Lexicon 480, vilket är en orsak till att folk betalar tiotusentals kronor för hårdvarureverb.

  • Medlem
  • 2006-01-27 18:25

Hehe, jag vet igentligen inte varför jag startade den här diskussionen för igentligen bryr jag mig inte så mycket om det och du har också rätt i att testet och dess resultat minst sagt är vaga. Var och en får ju avgöra själv i slutändan. Det jag ville få fram var att jag tycker att RV7K kan vara med på listan, tillsammans med Malström och Scream4 av de enheter som skulle vara svåra att ersätta.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 20:35

Ja. Och hur är det med ReDrum och Matrix? Sen ska rubbet vara lika processorsnålt också...

Mr Slicka stjärt på Ernst Nathorst-Böös... Fast jag borde kanske oxå slicka, för så bra är det..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-27 22:18

Det där var väl rätt onödigt lågt herr Dalleballe?

Tjohoo! Har lekt i flera timmar, så otroligt mycket nytt jämfört med i version 1.0. Slås av att Subtractorn låter mycket bättre, mycket mer tyngd i ljudet. Kan det stämma. Har inte hunnit testa allt, men jag gillar verkligen nya reverbet och stereobreddaren är grym att köra på virveltrummor.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-07 20:44

Subtractor är oförändrad förutom att den liksom alla enheter har temposynk - från 2.0 tror jag det var. Roligt att du fick det till slut iaf. Messa mig din mailadress så skickar jag över The Dream Machine som lovat!

Summeringen är tydligen gjord mer "på riktigt" sedan 2.0/2.5ellernärdetnuvar.. så det bör bli en ganska så skön uppdatering av ljudet även i subtractor

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-07 20:49

Nja, EQn är mindre brant, om man vill. Finns en switch på baksidan av 14:2-mixern.

The Dream Machine är väldigt inspirerande att spela, tackar! Ska tillägna en låt till skaparen av det här refillet så fort jag slutar grotta mig i 3.0.

Bevaka tråden