Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratisljud från nytt ReFill

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-16 18:36

Tjena grappar. Lade precis upp ett nytt refill - med det slagkraftiga namnet R. Om ni har Reason 3, kan ni ta hem en 4 mb stor demofil med nya ljud här! Kommentera gärna!

Jag kan inte mycket om reggae, men det låter ju riktigt ball! Kanske att en del av trumljuden låter lite för cleana ibland, man annars tycker iaf jag att det låter autentiskt.

ayyeeeeeeeeeeeeeeeee!!! instant dub:)
snygga ljud! ta bort dendära bilden på combinatorna bara, haha...
oh...sweet mannen!

vad ska du ha för refillet?

edit;muteade hans snack, och drog ner den som wav. är lättare att "analysera" och lyssna när man inte stirrar in i Reason..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-16 19:14

Haha! Tacktack. Bilden är ju kul, när du fäller ihop enheter så är det som att göra karikatyrer på gubben... Gillar att man kan komma med lite grafiska överraskningar också i programmet numera. Själva refillet är 275 mb (=typ 600 mb samplingar).

  • Medlem
  • 2006-02-16 20:29

Fråga: Den CD'n som bara har rx2 filer, är det andra rx2 filer än de som följer med Reason 3 versionen eller är det samma i båda?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-16 20:57

Det är naturligtvis samma i bägge. Den med bara .rx2 är mer avsedd för de som inte använder Reason. Eller kanske för de som hellre bygger alla patcher själva?

Tack för att du ställde frågan dock Exode - jag ser att informationen i den frågan är lite otydlig. Ska korrigera det i morgon.

Citat:

Kanske att en del av trumljuden låter lite för cleana ibland

Det är jag som har processat dem så, låten är jättekomprimerad. Det är för att försöka få fram smuts jag gjort så. Om du kollar i racket så kan du koppla om å lyssna på loopen i originalform. Den är också uppitchad lite har jag för mig. Den bör inte låta allt för orealistisk eftersom det är en riktig inspelning med riktiga trummor å riktig trummis...

Edit: Testade å det räckte med att ta bort Scream-modulen som är kopplad till trum-Dr. Rex:en så låter trummorna genast mer vanliga.

Mmm, kopplade bort Scream så lät trummorna normalt. Men tappade lite punch och volym i stället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-16 22:09

Mmm. Det slog mig att så som de låter utan Scream-modulen är hur truminspelningar brukade låta på 70-talsplattor. Inte att det är oprocessat just, utan nivån på trummorna, bara långt bak i mixen för att markera lite fint. Får lust att prova att bygga ett sånt arr någon gång.

1
Bevaka tråden