Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Roliga ljudexempel på Malström?

Tråden skapades och har fått 39 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jävlar vad mysiga ljud! Snygg låt, PF!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-12 15:07

Skoj skoj L'ectroboy: Det var just så jag funderade, att jag använder den gröna synten för sällan. Så nu ska det bli några Malström-only-tracks framöver. Och så lite Propellerhead-nostalgi: När designen var klar av Malström förresten så skulle synten namnges. Malström var det namn som låg i faggorna men man ville undersöka om andra idéer kanske också fanns. Jag tyckte den skulle fått heta Wasabi.

*) Orsaken till att synten heter Malström har jag berättat om här förut, det får ni 99googla på om ni undrar. Det är en ordlek, samt en förklaring, väldigt briljant påfunnet. Av Ernst tror jag.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-12 15:09

Lät ju bra! Du e jädrigt grym på att skruva ljud PF!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-12 15:12

Om det kallas så när man bläddrar bland presets å effektlägger å tweakar lite på måfå så är jag jädrigt grym på det... Men det är väldigt roligt att höra så snälla kommentarer ändå!

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-12 15:18

Vafalls? Sätt dig genast å skruva egna ljud! Omedelbums!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-12 15:22

Tacktacktack! Skruvar så mycket ljud att hela världen blir lidande (www.powerfx.com). Och värden med. Man får vara glad att de inte spontanhälsarpå för att kolla hur städningen av lyan ser ut en dag som denna. Men då kanske man kan stoltsera med kvarterets bästa ostädning i och för sig.

  • Medlem
  • Huskvarna
  • 2006-02-12 15:25

Skönt att höra att man inte e ensam om att bo i en krigszon! Jag har tittat på röran i flera dar å sagt "imorgon ska jag röja upp här!"...dock har inget hänt än.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-12 15:28

Det blev ju inte bättre av att jag inledde dagen med att steka ägg (luktar hyvens, försöker mutera doften genom öppna fönster, doftljus å nybryggt kaffe) samt inmundiga den mentala duktighetsdödaren Fear And Loathing In Las Vegas (film med en fantastisk Jonny Depp), den absoluta hippiefilmen & den bästa beskrivningen av förfall i den fredliga västvärlden...

jAg tycker nog trummorna var roligare än synthljuden i din grej där PF, men men; smaken är som stjärten, smiskad.

Ursprungligen av AudibleBeauty:

men men; smaken är som stjärten, smiskad.

:kaaaka!:

Bevaka tråden