Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte Reason!

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-18 13:14

Jaha, då var det dags för även mig att gå över till mjukvara pga platsbrist efter framtida utlandsflytt. Och alternativen var inte många, men jag föll direkt för Cakewalk Project 5 v2. Visst jag har ju vana från Sonar, men P5 är ändå extremt snabbjobbat, dock medför detta begränsningar, men som många tidigare sagt; för många funktioner kan hämma kreativiteten.
P5 har fixar också VST/DX pluggar utan problem och enkel hårddiskinspelning.
Visst, Reason har fantastiska möjligheter, men eftersom jag aldrig gillat ljudet eller programmet blir det inte bra.

Ledsen för det PF och eXode

Ah, på tiden att vi fick en ny reason-bashartråd.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-18 14:31

Äntligen en Reason hata tråd!

Asch! Får man inte bra ljud i Reason beror det inte på programmet..

haha, säger som AudibleBeauty: smaken är som baken! smiskad....

tur att det finns en flora av olika program! tänk va likt allt hade låtit då....ikke sannt?

tycker inte man ska bråka och kasta paj på andra "plattformar", även om det kan vara kul ibland. passar inte programet en, ja...synd isåfall:)

och tur för oss som använder det :rolleyes:

platon
Vad var egentligen tanken bakom tråden? Först trodde jag att det var att du ville ha tips om program du kunde arbeta med, bara inte Reason, men sen trodde jag att du ville säga att du ska köra Project 5. Sen fattar jag nada hur trådens riktning artade sig.

Electroboy
Korrigering - "Smaken är som stjärten, smiskad!"
Viktigt att det är en stjärt, annars kan det lika gärna vara.

Pidda
Skulle jag ta köpa drickan?

Alla
Variation! Annars får vi ingen utveckling i vårat älskade område...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-18 19:50

Reason har fantastiska möjligheter, men är man dum i huvudet blir programmet inte bra.

Ursprungligen av PF:

Reason har fantastiska möjligheter, men är man dum i huvudet blir programmet inte bra.

Ursprungligen av Dumb Dan:

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-19 12:35
Ursprungligen av PF:

Reason har fantastiska möjligheter, men är man dum i huvudet blir programmet inte bra.

Så du menar att jag är dum i huvudet alltså? Om du hade läst mitt inlägg utan PF filter framför ögonen hade du fattat innebörden, men är man inskränkt på den nivån kanske det inte går.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-02-19 18:31
Ursprungligen av PF:

Reason har fantastiska möjligheter, men är man dum i huvudet blir programmet inte bra.

Hoppas det var med glimten i ögat, annars var det bara onödigt. Tycker Reason är busenkelt att komma igång med och har gjort ett par låtar i det men inte mer, inte hittat "det" i Reason, inte än iallafall. Vad handlar denna tråd om egentligen? Att Platon inte väljer Reason eller vad

PF; Haha!

jag har aldirg förnekat det

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-19 12:31

Det var inte meningen att hacka på Reason, inte heller säga att det är dåligt, men jag tycker (tycker, åsikt, i mina öron, inte fakta) att Reason inte låter bra och är krångligt.
Meningen var bara att informera i fall någon skulle vara intresserad av mitt val. Finns det någon annan som använder eller har testat P5?

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-19 13:26

Alltså;

Jag tycker det är både komiskt (följdtrådar som dök upp osv) och tråkigt med situationen. Jag fattar platons ursprungstanke, men rubriksättningen var kanske mindre genomtänkt. Samtidigt blir jag så otroligt less och trött på programbashande och religionskrig (läs faq) åt alla håll, och hur lätt en del tar illa upp på ett personligt plan. Vad är poängen med det? Har vi inte haft den diskussionen en miljon gånger redan?

  • Medlem
  • Åstorp
  • 2006-02-19 13:30

encore; "Reason är den enda guden och Propellerheads är hans profet", är det så du menar?

Håller helt med encore. Jag använder inte ens Reason, och jag tycker ändå att det är tröttsamt att höra att det är ett program som låter dåligt (det är uppenbart möjligt att släppa musik som är gjord i Reason kommersiellt, vilket borde innebära att det inte låter helt genomuselt).

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-19 13:45

Håller med platon du borde välja dina ord PF, hur som helst alla program har sin charm på olika sätt, sätter man sej in dom mer så får man ut mer av dom sen är smaken som baken som alltid punkt och slut.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-19 13:49

Men cheesus! Läs för sjutton, jag ville bara tala om vilket program jag valt och varför och jag skrev varför jag ratade reason. Jag skiter i om reason låter som en kyrkorgel plus björn och benny, jag gillar det inte. Låt mig få ha min åsikt i fred. Jag medger att rubriksättningen var onödig.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-19 13:59

Det får du för mej platon alla har vi våra smaker annars vore det för tråkigt och likformigt!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-19 14:38

Jag bara vände på dina ord lite Plutton. Seså. Ta en karamell nu.

  • Oregistrerad
  • 2006-02-19 17:16

Har svårt att tänka mig ett smidigt och lättjobbat program som inte har audiospår...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-02-19 18:56

Platon, testa Ableton Live. Skaffa lite samplingar och någon vst som du gillar. Du kommer komma långt med det.

Håller med Clase. Använd originalet istället för kopian.

Däremot tycker jag man får vänta sig åsikter om man döper en tråd till "Inte Reason". Vill man bråka mer om Reason tycker jag man letar upp tråden "Vad är grejen med Reason egentligen?" och läser igenom det som står där.

Själv tycker jag det skulle vara intressant att höra mer om Project 5. Fördelar, nackdelar osv - det är ju ett ganska okänt program.

  • Medlem
  • 2006-02-19 19:18

Inte Platon!

;p

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2006-02-19 19:35
Ursprungligen av eXode:

Inte Platon!

;p

hehe...

Inte säga dumma saker om Reason, Platon. Annars kanske nån bränner dina flaggor och ambassader..

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-20 09:42

Klart det var med glimten i ögat.

Jag har testat Project 5. Good luck Platon! :kaaaka!:

reason+protools = grymt

förut tyckte jag att reason sög K.. men efter att jag gav den en chans och provade tipsen man får i tidningen Studio så kan jag inte leva utan den det är absolut bästa synthen någonsin och jag säljer alla mina hårdvarusynthar för dom behövs inte längre nu när REASON 3 finns :kaaaka!:

Bevaka tråden