Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

electrix warpfactory

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-04-26 09:34

hur låter vocodern på electrix warpfactory? är den bra? /dålig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-04-26 09:42

http://www.electrixpro.com/products/warpfactory.html
Det finns lite videofilmer och sånt på deras hemsida, fast du kanske ville ha en mer opartisk kommentar?

  • Medlem
  • 2006-04-26 10:32

ja..en opartisk kommentar vore schysst

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-04-26 10:33

Jag har haft en och jag tyckte den lät bra...lättrattad var den också...

  • Medlem
  • 2006-04-26 10:35

kanske kan lasselu som ägt en skriva lite kort om den..är det ett onödigt köp..ska jag köpa en svc 350 istället..såg en sådan på ebay...men då blir det så dyrt direkt..och jag skall bara ha den för att göra robotröster...och är det då värt priset för en svc 350? jag är ju inte så där megarik direkt...

  • Medlem
  • 2006-04-26 10:36

ahh..du hann före

men varför sålde du din?
om jag får fråga?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2006-04-26 12:19
Ursprungligen av gazt:

men varför sålde du din?
om jag får fråga?

Jadu, det var en bra fråga...det var ett tag sedan och jag kommer faktiskt inte ihåg varför...men jag ångrar mig...:)

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-04-26 11:45

gazt: En micromodular kan du vocoda med också. Samt vissa fx från Zoom.

Måste det vara hårdvara? Det finns jättebra mjukvocoders också. Orange Vocoder t.ex.

  • Medlem
  • 2006-04-26 23:41

hej

tack för alla svar. jo det måste vara hårdvara..har kollat lite på en micromodular med. men de har alltid varit så dyra när jag försökt få tag på en. Det som verkade vara schysst med electrix vocodern var att de kunde rattas med..går det att ratta micromodularen med?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2006-04-27 01:08

Micromodularen går att ratta, fast inte så mycket. Max 3 parametrar åt gången i live-situationer (såvida den inte är uppkopplad mot en dator med editorn då). Du får göra ljudet "hemma" och ta med dig micromodularen stand alone som gäller mer eller mindre. Så själva rattandet sker i studion, men då kan du som sagt var göra jävligt mycket rattande. Tycker den är väldigt väljudande och bra. Antagligen den bästa 16-bandsvocodern jag har hört. Micromodularer ligger runt 2k i pris nuförtiden vilket är att betrakta som fynd om man tänker efter på vad man får för pengarna.

En annan vocoder som är bra annars är ms-2k också...massor av rattar och med panorering på de olika banden som extra kul feature.

1
Bevaka tråden