Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99syntdemos?

Tråden skapades och har fått 52 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-27 18:49

Jag har både videokamera och digitalkamera som man faktiskt kan filma med! Det var dock tur att ingen frågade mig om några ljuddemos eftersom jag inte har en aning om hur man spelar in ljud ... åtminstone inte genom att använda datorn!

neeh, vad ska det vara bra för ?

~ att langa ut rörliga bilder på mig och mina prylar - som får hardcore purister att kräkas obotligt influensaVirus över en - bara för att retas ännu mer med dem, då det går utmärkt att nyttja grejjerna ändå??··· mjäh det finner jag ingen lust i att göra och det e lite taskigt även...

edit...även: för dom så ev går och suktar på grejer som jag "förstört"\customiserat för att jag gillar ha lite personlig prägel på saker, dessvärre faller det in i konceptet: vill inte ha original men vara ett sjukt ?? haha

Jag kan göra en Matrix 6 demonstration. Ni som har haft den vet hur den låter men kan lägga upp klipp med mina favoritljud jag gjort...som jag kan spela i en evighet på.

Jag vet redan att Matrix-6 låter skittråkigt.. Ägde en i 5 år. Men jag ser fram emot att bli överbevisad!

lite muggig need som eq...men sköna stringbassbrassljud kan man göra...

Man kan lira "The Final Countdown" kanske?

vilken bra idé. det skulle vara asroligt om det blev några demos.

  • Medlem
  • 2006-01-28 03:56

Nu försvann kameran igen och jag hann inte filma nått.

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-28 06:16

Vad äR Silky-T? :D som öter kaaaka

hallå!

.......

vad partade ni om?

echo cho........... o ............. o.....o...o.o.

fan jag tappar tråden...
äsch! en annan våglängd. *suck*
to *sucka* sucks

skulle vara himmla kul att ta sig upp ändå.....

"we have left,
winter behind us.
Spring is near.
There is no more fear.

The light is growing,
and so is my feeling,
I shed a last tear,
eye as cold as my ear."

dom tido dom dom dididi dom

  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-28 06:29

men säg ändå gärna vad "silky-t" é fö någe...

Med mina filmer på hemsidan så har jag tagit två vägar.

1. Att man spelar in artisterna när dom använder instrumentet i en låt. Det här är min personliga favorit eftersom man visar instrumentet är i ett musikaliskt sammanhang istället för att bara vara en pryl. Dessutom så kan det vara kul för folk som gillar bandet men skiter i om det är en mono poly eller Pro-1a.

2. Det andra är såklart är att man visar instrumentet rätt upp och ner. Då är det ju helt andra krav som gäller i form av ljud och bild och så. Det är inte så kul om man kan se eller riktigt höra. Jag har för avsikt att gå igenom min sida med den inställningen eftersom jag blivit lite mer noggrann varteftersom.

Utöver instrument presentationerna så finns det såklart ett hemskt roligt mervärde med att se någon med " tidstypiska " kläder berätta om sitt instrument. Jag tycker att den weekends worth of films som dök upp nånstans var grim bara som tidsdokument för dom olika syntharna.

Det där med att man skulle avslöja sina " knep " och hemliga tricks håller jag inte riktigt med om för att jag känner att om jag hört talas om något väldigt specifikt knep så skulle jag i alla fall dra mig för att använda det av någon slags underlig stolthet. Jag kan hitta på nåt eget. Jag tycker ofta att den övergripande idén eller problemlösningen är mer intressant än om man kopplar synthen hit och dit...

Det blev lite långt...

ah kuk att ni kör nån form av påhittad Uber alles .WMV läses m$ - som ingen jävel betalt för .. eller hur?

klar e han/hon som ska finna buggar i skitet och nyttja sakerna där efter .. som handSkakande trubadur som pinkar i det mesta

[editdär↓]

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-31 00:03
Ursprungligen av kallback:

ah kuk att ni kör nån form av påhittad Uber alles .WMV läses m$ - som ingen jävel betalt för .. eller hur?

klar e han/hon som ska finna buggar i skitet och nyttja sakerna där efter .. som handSkakande trubadur som pinkar i det mesta

[editdär↓]

sorry.. hade inget annat format tillhanda om det är min lilla elka-fil du menade.
Kan ordna annat vid senare tillfälle..

\\okay jag vet får skit för det
- ställer mig i skåpet och luktar på lavendelpåsen\\

Jahaja, jag skulle inte vara rolig att titta på när jag pillar musik iaf, skulle nog vara riktigt jävla drygt med att titta på när jag bygger en bassline mot en bastrumma i typ 20-30 minuter. :hmmm:

Vi kanske borde skapa en Tutorial-kategori under "Min Musik" med liknande åtkomstrestriktioner. Där kunde man lägga upp egna tutorials (med bilder, video eller bara text) på olika saker - synthspecifikt eller inte. Kan vara rena mixningsknep, med lite bra snabbkommandon, hur man fixar till ett apnice effektljud för att imitera hur det låter när man repar klinkers i SoundForge, rattar in rätta ljudet på sin MB33:a eller allt möjligt.

Det tycker jag hade varit spännande! Känner förvisso inte att jag är värsta experten på nåt egentligen, men om jag skulle visa lite smaplingstjosanhejsan som jag brukar göra, kan säkert andra fylla på med finfina tips.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-31 11:14

Min tankte var lite knaiga demos, som roth hänlde korsat med silky-T som blev hyllad när han demaded nån ny rolandmaskin....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-05-02 21:43

På allmän begäran kommer här lite ljudexempel från en

http://www.etek.chalmers.se/~gusand/stbld/esq1-demo.mp3
Inget seriöst utan jag har bara plinkat lite och klippt ihop allt. Det är mest "vanliga" ljud, inte så mycket ljudexperiment utan mera pads, plink och lite standardsynthljud.

0:00 Lite monosynth

0:20 Med layers och lite mek kan man få 6 oscillatorer per röst.

1:28 sjyssta orglar går det att få ut ur den.

2:40 Med tre lof:er per röst kan man leka arpegiator ändå.

Mina bidrag:
Korg Wavestation
Ambient 1: Wavestation 1
Ambient 2: Wavestation 2
Ambient 3: Wavestation 3
von Däniken: von Däniken

Roland Juno-1
Junon spelar monobas: Juno-1 bas

Waldorf Microwave XT
Ljud som editeras i realtid: XT bas
Diverse ljud: Microwave XT

Roland JP-8000
Diverse ljud (25 MB): Roland JP-8000 Supersaw 1
Supersaw 1: Roland JP-8000 Supersaw 1
Supersaw 2: Roland JP-8000 Supersaw 2
Supersaw 3: Roland JP-8000 Supersaw 3
Feedback Oscillator:Roland JP-8000 Feedback Oscillator

Yamaha SY-77
Yamaha SY-77 1 (21 MB): SY-77 1
Yamaha SY-77 2: SY-77 2
Yamaha SY-77 3: SY-77 Pickpad

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-05-03 13:48
  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2006-05-03 14:42

Gameboykamera

Satte ihop något lätt. När det blir tyst i någon millesekund är när jag byter instrument.

2 synthar (3xsquare, egen vågform)
1 Trummaskin (noise)
9 samplingar
16-stegs sequencer

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-05-03 20:32

haha indigo as ballt:)

Kroffe det där var ju skit bra ju, ljuden och låten. ESQ1 lät mkt fint också.

Bevaka tråden