Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod gaverad med kändisautografer

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple lanserar nya graveringsmöjligheter för dig som tänkt köpa en iPod lagom till jul. Det handlar om kändisautografer. Vill du att Madonnas eller eller Tony Hawk´s autograf ska förgylla den fina blanka baksidan av din iPod?

Madonna
Beck
Tony Hawk
No Doubt

/M

edit: Jag kanske bör tillägga att dessa specialversioner av iPod troligen endast går att inhandla i USA.

[ 11 December 2002, 11:08: Meddelandet ändrat av: -Martin- ]

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-12-11 15:51

Coooolt synd att det är US-only...

/arvid

  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 05:30

Kan man inte få Steve Jobs autograf gaverad?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-12 23:39

Hade inte dom gamla plussarna en drös med autografer på insidan av skalet? Eller var det SE?

Det är ju fräckt att man kan få nåt graverat på iPoden och jag förstår om man märker den med (eget) namn eller ett bra citat. Men att ha en kändisautograf på tycker jag bara är fånigt. Hade kändisarna personligen graverat det hade det ju varit tufft (och dyrt), men det här är ju bara fjantigt.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: theJoker:
Hade inte dom gamla plussarna en drös med autografer på insidan av skalet? Eller var det SE?

Stämmer bra, min gamla Mac Plus var fullklottrad med olika autografer i insidan av skalet. Rätt fräckt, synd att Apple har slutat med det.

/M

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 19:49

Skulle vilja ha Mozarts

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: -Martin-:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: theJoker:
Hade inte dom gamla plussarna en drös med autografer på insidan av skalet? Eller var det SE?

Stämmer bra, min gamla Mac Plus var fullklottrad med olika autografer i insidan av skalet. Rätt fräckt, synd att Apple har slutat med det.

/M

Jag har en sån där gammal gul Mac Plus med en massa autografer inuti. S. Jobs står det och Wozniak också. Den köpte jag 1985 för 38.000 kr eller nåt.
Den är fortfarande körbar, har den igång ibland.

Om jag skulle köpa en iPod så skulle jag vilja ha Beethovens autograf på den.

  • Medlem
  • 2004-07-24 21:22
Ursprungligen av Nurell:

Om jag skulle köpa en iPod så skulle jag vilja ha Beethovens autograf på den.

Nu kanske du inte bryr dig men varför inte bob dylans du liknar honom

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:05

Eller Bachs!

Eller Händels.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:11

Mmm...lite för pompöst.
Bach is the Man!
Såtillvida man inte tar Mozart.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:12

Har alla autografer på papper men hur sedan att gravera det på iPoden vetefasiken.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:14

Påminner mig om att jag måste ladda ned lite Bach på min nya (fick ikväll...yay!!!) iPod!
Brandenburgs Konserterna får bli först ut.
Sen tar vi Goldbergvariationerna, tror jag...hmm...

Händel är väl inte mer pompös än Bach? Det är bara att kolla hans italienska sviter. Bach är ju störttung för det mesta.
Nu hamnar vi off topic och får snart skäll för det.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:15

Skäll kanske vi får men "its for a good cause"

Det är skillnad på pompös och pompös. Om du är god kännare tror jag du förstår vad jag menar.

[QUOTE]Skapades ursprungligen av: -Martin-:
[QB]Apple lanserar nya graveringsmöjligheter för dig som tänkt köpa en iPod lagom till jul.

Undrar hur de gamla graveringsmöjligheterna var.
Kanske så pass gamla att man kunde få en handgjord av Beethoven?

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:22

Heh, du kanske inte kan få gamla Beethovens skelett att signera din iPod men vill du ha någon av de klassiska autograferna har jag massor på papper om du skulle behöva.

Hur du sen graverar får du lista ut själv för jag vet inte.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Skäll kanske vi får men "its for a good cause"

Det är skillnad på pompös och pompös. Om du är god kännare tror jag du förstår vad jag menar.

Jag förstår precis vad du menar.
Frånsett att Händel har skrivit en del ganska tunga oratorier så tycker jag i alla fall att Bach känns lite svartare och tyngre.
Ett lysande undantag är hans sviter för soloviolincell, de hör hemma bland den vackraste musik som skrivits tycker jag. Det svänger rejält också.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 20:31

Jepp...tung är en annan sak.
Sen kan man ju gå längre med att definera vad tung är men det tycker jag vi hoppar över.

Både Bach och Händel har skrivit så ofantligt mycket att det egentligen är omöjligt att dra alla kompositioner över en kam.

Men olika karaktärer på musiken är det ju.

Jag kan tex säga att Mozart är luftigare och lättare än Beethoven som kan benämnas som argsint
Bättre att lyssna på musiken själv och avgöra.
Likabra det. Annars dimper man ned i en djup analys, vilket kan vara trevligt men kanske inte hör hemma här

[ 28 December 2002, 20:36: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Jag kan tex säga att Mozart är luftigare och lättare än Beethoven som kan benämnas som argsint
Bättre att lyssna på musiken själv och avgöra.
Likabra det. Annars dimper man ned i en djup analys, vilket kan vara trevligt men kanske inte hör hemma här

Kanske just därför som Beethoven passar mig bättre?
Jag är ju så argsint.
Jag tycker att Mozart är lite för mjäkig och sockersöt.

"Full i fasen, det har Beethoven alltid vart, pillimarisk, rapp i tungan och snar till skratt" för att citera en annan favvo, P. Ramel. Minns inte vilken melodi han parodierade just då, men jävligt roligt är det.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 22:12

Tja, om du säger så.
Inte för att Mozart brast i passion, skratt och pillemariskhet (är det ett ord?).
Men visst. Du har så rätt.

Vildsint var han den dära Beethoven

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 22:15

Skulle vilja ha Steve Jobs autograf med extra text: "I´m sorry!".

Lagomt kryptiskt.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 22:18

Verkligen :rolleyes:

1
Bevaka tråden