Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod uppackning

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 09:15

Så underbart. Nu är den här. Min lilla iPod med 20 GB disk. Förpackningen i form av en kub fick mig att tänka på kuben. Lådans uppdelning i två delar "mitt av" var finurligt och enormt smart. Vackert Apple!

Tydliga instruktioner och en väldigt smart manual. Fjärrkontrollen och väskan verkar vara riktigt bra! Detta är nog utan tvekan den bästa present man kan köpa till sig själv!

iPoden var verkligen liten och smidig. Jag hade haft mardömmar om hur stor den verkligen var. Eftersom jag har en massa MP3s så funkade inte autosynken såklart. men det insåg jag ju snabbt iofs.... Men lite konfunderad blev jag allt! Ännu inget som är ett minus, så det känns skönt! Synd bara det skall ta en sådan tid att ladda upp den fullt. Skall ju bege mig ut på stan om en timme... Så då får den ligga kvar och laddas.... Men, men... Jag har ju något att längta hem till!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 10:33

Jag fick min 10 GB i går, tog några bilder på den. Kanske lägger upp dom på nätet senare idag.

Måste säga att den är mycket mindre än vad jag trodde den skulle vara. Otroligt nöjd, nu blir promenaderna till jobbet mycket roligare..

  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 10:36
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Detta är nog utan tvekan den bästa present man kan köpa till sig själv!

Då får man väl gratulera... på 30-årsdagen!!! HURRA, HURRA, HURRA!!!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-29 10:40
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: arndorff:
Då får man väl gratulera... på 30-årsdagen!!! HURRA, HURRA, HURRA!!!

tackar och bockar!

Nu skall jag bli klok på fjärrkontrollen hade jag tänkt! Är så nöjd med min lilla present...

Jag fick min 20 gig idag!! Väntar med spänning på att batteriet skall bli laddat
T-son

  • Oregistrerad
  • 2002-08-30 16:32

20GB iPod

Fick min i onsdag, efter mycket lång väntan och strul med transporten!

Nåväl, packar upp den, första jag ser att den saknar skyddet över Firewireporten!
Så är det alltid när jag köper något, alltid något som är knas, är härdad!
Tar en bild på den innan jag tar bort plastskyddet, ifall det blir snack med AppleStore.
Ringer direkt och talar om min problem, säljaren lovar att undesöka om dom kan skicka plastbiten eller om jag måste retunera hela iPoden!
Lovar att återkomma med svar denna vecka, någon som tror att han gjort det??
Nää!
Vad trött man blir!
Men annars har den funkat bra än så länge!

Flera saker tycker jag är konstiga är:
Att man inte har 24-timmars klocka
Att sorteringen inte är rätt, låtar som börjar på Ä hamnar bland "A"
Att man inte kan välja Stockholm i tidszonen, borde iaf kunnat kostat på sig att ha den med, när man kan välja Svenska!?
Eller är jag för gnällig?

Nu kör jag med Paris [DST]

Citat:

quote: Nu skall jag bli klok på fjärrkontrollen hade jag tänkt! Är så nöjd med min lilla present...

En stilla undran. Har du blivit klok på fjärren? Själv får jag den inte att fungera
T-son

  • Medlem
  • 2002-08-30 18:27

Ett fel som en del gjort, är att de inte pressar in den tillräckligt hårt.

Ta i - men var försiktig...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-30 19:01

Som sagt tryck i den tills det klickar. letade som attan på Apples hemsida för att få info. Men den glädje som nu varar. har glabb i fjärren. Högersidan kan försvinna då och då... Får ringa min kra säljare på måndag...

Men annars är jag så nöjd så... fast man får väl skaffa sig ett par för att få plats med alla låtar, nu är man ju ändå lite begränsad!

  • Oregistrerad
  • 2002-08-31 16:56

Går fjärrisen att köpa separat?

  • Oregistrerad
  • 2002-08-31 18:15

Japp den finns på Apple Store, säkert på andra ställen också.

  • Oregistrerad
  • 2002-08-31 18:27

Håller med om att själva "kubiska" förpackningen var smått genial!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Thomas ´´Clavius´´:
Håller med om att själva "kubiska" förpackningen var smått genial!

Dito. Kartongdesignen drar säkert upp priset med ett par kronor, men när de lyckas så bra är det värt kostnaden

Apple är inte först med denna kartongdesign. Compaq Ipaq levereras i en mycket lik förpakning. Precis som iPodens låda delas den på mitten.

Men jag håller med, lösningen är faktiskt rätt häftig, och visst kan det vara värt några kronor extra.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 14:56

Jag är så kär i min iPod... Nu skall jag till brorsan idag. Istället för att släpa med min 6 GB pocketdrive så är det bara att lägga över mina filer på iPoden och ta med.

Den är så läcker. Batteritiden tycks vara mer än 10 timmar. jag fick den att rulla i nästan 12 timmar!

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 17:19

Den är fantastisk, jag kom på mig själv med att gå omkring och sjunga på väg ner på jobbet..

Älskar att ta fram podden och gå omkring och glänsa med den.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 17:28

Har bara kommit på mig att smådansa fram...

Jag saknar små Apple logor på hörlurarna bara...

  • Oregistrerad
  • 2002-09-01 19:29
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: :::NIKKE::::
Har bara kommit på mig att smådansa fram...

Jag saknar små Apple logor på hörlurarna bara...

Ja det skulle vara bra, skulle vara schysst ned en logga på väskan också..

  • Oregistrerad
  • 2002-09-02 09:18

Köpte en beg 5 GB igår. Jag har problem med mina öron, dom passar inte lurarna. Finns det någon i Gbg som fixar öron?
Annars får jag väl springa runt med mina feta Sennheiser-lurar istället då. Dom låter iufs mycket bättre men man ser ju ut som Dr. Dre eller någon annan jöns.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2002-09-02 18:01

Ett webside tips för er(oss) med ipod:
ipodlounge
Nice sida med tips och lite sånt...

/arvid

Ytterligare sida av intresse kan vara iPoding
Väl värt ett besök då och då.
T-son

  • Oregistrerad
  • 2002-09-05 14:52

Fick min igår, den är helt otroligt underbar, mycket mindre och snyggare än jag trodde.

1
Bevaka tråden