Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod vägrar visas i iTunes

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-05-28 20:11

Ok, jag har hittat en ond hjälpsida hos Apple om hur jag ska åtgärda det här. Men jag hoppas på er för en annan lösning.

Jag fick min 30 GB iPod i fredags. Har kört den sen dess och det har funkat alldeles utmärkt. Den bondade automatiskt med iTunes, precis som den ska. Men, nu funkar det inte längre.

Den dyker upp som hårddisk, precis som jag sagt åt den att göra, men sen är det stopp. iTunes vägrar hitta den. Apple Support säger att jag ska formatera den:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61771

Men det vill jag inte göra, för jag har massor av data på den som jag inte kan slänga in på hårddisken (full hårddisk). Så läget är lite kritiskt.

Det hela skedde när den kraschade igår när jag avmonterade den. Den var då låst med Apple Logon statisk och den svarade inte på något. Efter en omstart av iPoden började den funka igen. Jag testade då att föra över en del av innehållet på iPoden till min sambos Mac och då bondade den där med hennes iTunes. Så, jag antar nu att den tror att den aldrig bondat med min dator och att min sambos iMac är dess hem.

Någon som har ett förslag på lösning?

  • Oregistrerad
  • 2003-05-31 21:48

Ett tips som jag provade när min iPod (20GB) inte visade sig i iTunes men lade upp sig på skrivbordet var att stänga av datorn, iPoden och dra ut alla sladdar ur båda. Låta dem sitta ifred i 10 minuter och sen koppla ihop allt igen och köra igång. Detta nollställde firewire porten på något vis.

Själv hade jag en skrämmande upplevelse idag, min iPod ville inte starta alls, fick bara upp äpplet och där satt den hur länge som helst och inget gjorde. Det visade sig vara skriv/läs-huvudet på hårddisken som hade låst sig och det avhjälptes genom att köra diagnostiken och köra HDD-testet och precis när testet startade ge iPoden en liten smäll (inte hård, bara daska den mot benet) och det hela började funka normalt igen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-03 01:26
Citat:

Jag testade då att föra över en del av innehållet på iPoden till min sambos Mac och då bondade den där med hennes iTunes. Så, jag antar nu att den tror att den aldrig bondat med min dator och att min sambos iMac är dess hem.

Den ska ju bara gå att synka mot en dator. Därför ska man säga nej när den vill synka mot någon annans dator när man använder den som hårdisk. Finns det inte plats på den sambos dator så du kan formatera om den?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-03 13:01

Ja, jo. Jag vet inte vad som hänt, men några dagar senare funkade det igen. Fråga mig inte hur, fråga mig inte varför. Men det gjorde det. I förrgår kom det bara igång igen.

Buggigt.

Problemet var att det var sambons disk som hade kraschat nyss, det kändes lite knasigt att försöka köra en backup på en nykraschad (men lagad) disk.

Hur som, nu fungerar den igen.

Det enda jag gjorde emellan var att starta iPod Software Updater, utan att göra något med den. Tror inte det hade något med saken att göra, men ändå.

1
Bevaka tråden