Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SkweeeeeeekSkwoooopGniiiiik

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 08:57

Ja, ungefär så låter det ungefär en gång varannan dag hemma hos mig. Högt dessutom. iTunes ballar liksom ur och börjar tjuta och skrika höga argsint toner tills dess att man stannar uppspelandet och startar om det. Högst irriterande och buggaktigt känns det. Någon annan som har erfarenhet av detta?

Någon MP3-fil som är trasig?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 09:13

Nej, jag tror inte det. Den låter ju normalt om man startar om spelandet. Men man kan ju iofs vara lite mer vetenskaplig och se om det är vissa filer...

Har du satt in något ljudkort i din burk? Har ett minne av att det har varit problem med vissa sådana just i iTunes, om du svarar ja kan jag leta rätt på tråden åt dig...

...found it !

http://99mac.com/forum/showthread.php?s=&threadid=9614

  • Oregistrerad
  • 2003-08-26 09:45
Citat:

Skrevs ursprungligen av KRAFTWERK
Har du satt in något ljudkort i din burk?

Negative. Tror inte att jag med bästa vilja i världen ens skulle få in ett ljudkort i min Kub. Men tack för tråden; dock är det inte ett långsamt tillsurrande, utan en omedelbar tillskeeekwning.

Underbar ikon, förresten, Kraftwerk.

Tack Enar! Din är inte heller så pjåkig

  • Oregistrerad
  • 2003-10-30 13:53
Citat:

Skrevs ursprungligen av KRAFTWERK
Tack Enar! Din är inte heller så pjåkig

Mer välliknande, iallafall.

Nu har jag iTunes 4 och det skweekar fortfarande.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Enar
Mer välliknande, iallafall.

Nu har jag iTunes 4 och det skweekar fortfarande.

Hmmm, ledsen att jag inte kunde hjälpa dig, konstigt att man kan få rundgång i en kub...

  • Medlem
  • Stigtomta
  • 2003-10-31 10:32

Det är inte rundgång... Jag har samma problem med mitt iTunes 2 (OS9/G4). Jag har inte kommit på vad det är men mitt oljud uppkommer bara då jag snabbhoppar i låten genom att klicka på tidslinjen. Om jag först trycker på stopp, placerar mig där jag vill och sedan trycker på play igen så funkar det utan oljud. Det här är ett problem som jag lärt mig leva med men jag hoppas att det inte finns i senare versioner (sen när man byter upp sig).

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 10:41

Mitt ljud (typ ilsket attackhelikoptergniiikskweekgnällpip) kräver inte snabbhoppande, utan kan starta helt spontant när man spelar en lista med låtar. Det verkar inte ens vara förknippat med särskilda låtar, utan kan drabba vilken låt som helst. Inte särskilt kul avbrott när man spelar en massa mysig bakgrundsmusik.

När man stoppat låten och startat den igen funkar det som sagt fint.

(G4 Cube/OSX 10.2/iTunes 4)

  • Oregistrerad
  • 2003-10-31 20:14

Uppdaterat till 10.2.8?Har läst om andra som fått missljud i iTunes efteråt.

Edit:Testa en låt av Pink Floyd så ska du se att det låter bra.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-01 00:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ariel
Uppdaterat till 10.2.8?Har läst om andra som fått missljud i iTunes efteråt.

Edit:Testa en låt av Pink Floyd så ska du se att det låter bra.

Det här är inte ett missljud. Det är ett oljud. Jag har 10.2.4.

Shine on you crazy diamond.

/E

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 11:00

Nytt mystiskt samband: Ljudet verkar ofta dyka upp i samband med att man går in på badrummet. Vibrationer?

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 11:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Enar
Nytt mystiskt samband: Ljudet verkar ofta dyka upp i samband med att man går in på badrummet. Vibrationer?

Nej. LOAJ. Naturligtvis börjar attacksqueeken precis när du har som minst tid / lust / möjlighet att pilla med datorn för att få bort det...

Allvarligt; Sker det när du tänder belysningen? Isåfall behöver du ett avstörningsfilter NU.

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 11:26
Citat:

Skrevs ursprungligen av thorman
Allvarligt; Sker det när du tänder belysningen? Isåfall behöver du ett avstörningsfilter NU.

*kollar*

Japp, det gör det. Ajdå, det känns inte nyttigt för hårdvaran det där. Vad är ett avstörningsfilter? Antagligen något kaxigare än ett åskskydd va?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Enar
*kollar*

Japp, det gör det. Ajdå, det känns inte nyttigt för hårdvaran det där. Vad är ett avstörningsfilter? Antagligen något kaxigare än ett åskskydd va?

Har du lysrör eller vanlig lampa? Lysrör sprider massor med elektriska störningar när dom tänds (men även i viss mån när dom är tända). Prova genom att hålla en radio inställd på valfri station nära röret när du tänder.

Störningarna går dels genom luften, men även genom elkablaget som går i dina väggar och kan mao sprida sig till din dator den vägen. Filtret bör ge effekt om du sätter det mellan urtaget i väggen och din dator - köpes med fördel på Kjell & Company, Claes Ohlsson mfl.

/Charles

  • Oregistrerad
  • 2003-11-20 12:58
Citat:

Skrevs ursprungligen av Charles Xavier
Filtret bör ge effekt om du sätter det mellan urtaget i väggen och din dator - köpes med fördel på Kjell & Company, Claes Ohlsson mfl.

Japp. Lysrör.
Och då skulle typ den här kanske hjälpa?

http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?50191

Ser ju ut som ett vanligt åskskydd.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Enar
Japp. Lysrör.
Och då skulle typ den här kanske hjälpa?

http://195.67.69.169/kocny/infovisa.asp?50191

Ser ju ut som ett vanligt åskskydd.

Ser ut att stämma - hur mycket kostar den?

/Micke

1
Bevaka tråden