Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod till äldre iMac

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-11-13 12:03

Funderar på att köpa en iPod till tjejens grabb i present. Men undrar över en sak.
Om man köper en 20 GB modell med dock till, funkar den då med USB till en gammal iMac G3 333 Mhz med USB 1.1?

  • Medlem
  • International user
  • 2003-11-13 13:39

Du behöver en mac med Firewire port för att det skall fungera. Firewire porten introducerades först i och med iMac DV.

  • Medlem
  • 2003-12-08 13:18

Detsamma gäller en iBook 1G misstänker jag... Finns det ingen lösning på detta?

  • Medlem
  • 2003-12-09 20:31

upp

Inte bara det, de nya iPodarna snackar bara med Mac OS X.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2003-12-10 14:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av cal
Du behöver en mac med Firewire port för att det skall fungera. Firewire porten introducerades först i och med iMac DV.

Eller också skaffar man en USB-kabel till iPoden (eller Dock Connector to USB + FireWire som den så vackert heter), fast man kommer ju inte runt kravet på OS X för det. Sen går det väl lite trögt med gamla USB förstås...

  • Medlem
  • 2003-12-16 03:41
Citat:

Skrevs ursprungligen av Spyder
Eller också skaffar man en USB-kabel till iPoden (eller Dock Connector to USB + FireWire som den så vackert heter), fast man kommer ju inte runt kravet på OS X för det. Sen går det väl lite trögt med gamla USB förstås...

är inte det USB2? Går det att köra som vanlig USB? Och OSX rullar kanske inte på så bra med bara 96 MB ram... Det räcker om det rullar öht, bara det rullar.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2003-12-16 09:32
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
är inte det USB2? Går det att köra som vanlig USB? Och OSX rullar kanske inte på så bra med bara 96 MB ram... Det räcker om det rullar öht, bara det rullar.

Det funkar på pc iaf så länge det är 2000 eller XP iaf, men det går trögt. Sen har jag inte använt den till något annat än extern hårddisk på den datorn...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 22:41

Jag såg på Apple´s forum att det tydligen gick bra att köra över USB1.1 på gamla iBook&iMac med nya iPod, men det gick inte så fort.

Men OSX måste du nog ha och 96Mb räcker inte då!

  • Medlem
  • 2003-12-28 22:42

länk, snälla

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 22:46

www.apple.com --> support --> Discussions -->Search

  • Medlem
  • 2003-12-28 22:58

det går inte att söka i discussions.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-29 13:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
det går inte att söka i discussions.

Dålig timing, de håller på att lägga om sidan just nu verkar det som! Jag kollade innan jag postade meddelandet och då fanns sökningen där och nu är den borta.

En kill skriver så här

Citat:

Peter Burkimsher
Level 1
Joined: Jul, 2002
Posts: 53 matthew, you are totally WRONG! (but dont take it personally)
YES, Pam, you CAN connect to a mac (but only OS X) with the USB cable. i am sitting here right now in front of my iBook 300, with no firewire, and my 30GB iPod is happily sitting on my desktop. however, 2 things you should notice:
1. the ipod transfer for music is painfully slow (so leave it overnight)
2. USB doesnt charge your ipod battery (so charge it with the power adaptor)
I bought the cable riskily, with only the assurance of one other person on the internet who i spent days looking for, but it does work. you have my reassurance.
cya,
Peter

iBook 300 blue, iMac DV; Mac OS X (10.2.x); 80GB disk, iPod 5GB, iPod 30GB

http://discussions.info.apple.com/[email protected]@.59984b65

  • Oregistrerad
  • 2004-09-02 17:49

Nu väcker jag denna tråd igen!

Är det garanterat att iPod går att koppla in till USB 1.1-porten? Gäller det även iPod mini?

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-03 08:12
Ursprungligen av Rajje:

Nu väcker jag denna tråd igen!

Är det garanterat att iPod går att koppla in till USB 1.1-porten? Gäller det även iPod mini?

iPod mini vet jag inte, men "vanliga" iPoden är det inga problem med.

1
Bevaka tråden