Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod programvara?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 01:32

Har man någon nytta av iPod utöver det att man kan spela musik med den?
Tänker på små smarta program och kanske ett par spel?
Game Boy emulator?

I sådana fall skulle det vara ännu mer intressant att skaffa en

  • Medlem
  • Torsby
  • 2003-12-15 10:09

Den viktigaste funktionen för mig är att kunna använda den som extern hårddisk, perfekt för att flytta filer mellan arbetet och hemmet, snabb är den också.

Sedan har du förstås enklare saker som adressbok, kalender och anteckningar som du styr ifrån datorn.

Ett par spel har den ju också...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 18:47

Men det går inte att ändra något på iPoden programmässigt.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-15 23:00
Citat:

Skrevs ursprungligen av mopp
Men det går inte att ändra något på iPoden programmässigt.

Säker på det? hur kommer det sig att det går att halvvägs boota igång Linux på den då?

  • Medlem
  • 2003-12-28 00:42

Min sambos dotter fick en iPod i juklapp. Hon har en kompis som oxå har en iPod men med ett spel som går ut på att man får höra en snutt musik och sedan får gissa mellan 5 alternativa titlar, som en musikfrågesport. Kan man få in detta spel, eller andra spel, i en sprillans ny iPod 10 GB?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 18:10
Ursprungligen av Baron:

Min sambos dotter fick en iPod i juklapp. Hon har en kompis som oxå har en iPod men med ett spel som går ut på att man får höra en snutt musik och sedan får gissa mellan 5 alternativa titlar, som en musikfrågesport.

Så himla Apple-smart spelidé! Ganska enkelt, men jag är verkligen imponerad. Blir riktigt sugen på att köpa en nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-28 01:17

Baron:

det spelet följer med i senaste updaten....det är bara att updatera hennes ipod

  • Medlem
  • 2003-12-28 01:36

?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-28 02:29

Baron: jag har som du skrev en sprillans ny iPod 10GB som jag fick på julafton och i förrigår så updaterade jag den och vips hade jag ett nytt spel... "music quiz" eller nått sånt heter det...

  • Medlem
  • 2003-12-28 12:07

aha. Jag har den inte framför mig, men hur uppdaterar man den? Och i paketet låg en installationsskiva, vad är den till? Jag installerade men hittar inga spår efter den.

Ursprungligen av Baron:

aha. Jag har den inte framför mig, men hur uppdaterar man den? Och i paketet låg en installationsskiva, vad är den till? Jag installerade men hittar inga spår efter den.

Som Molgan sa finns det i programuppdateraren. Sen kör man det programmet som den laddat ner, och vipps är iPoden uppdaterad!

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2003-12-28 12:14

Titta i "Programuppdateringen" i OSX.

1
Bevaka tråden