Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ipod synkning med kalender i windows?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2002-12-10 18:11

Ett steg närmare mac plattformen är att jag sålt min pocket pc (varför byte bort min palmM500??) och funderar nu på olika kalender alternativ bla ipod,palm tungsten. Då jag inte har ett jobb med så mycket att hålla reda på (flygledare!) så behöver inte kalender vara superavancerad, så därför funderar jag på en ipod, men innan jag köpt mig en macdator så undrar jag om det går att synka kalendern mot outlook? Någon som har erfarenhet?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2002-12-10 18:37

Ok hittade informationen själv och det ska tydligen fungera dock så behöver man ett programtillägg typ http://iccnet.50megs.com/Products/iPodSync/index.htm Fråga nummer 2, fungerar en ipod köpt för windows på en mac?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Robban:
Ok hittade informationen själv och det ska tydligen fungera dock så behöver man ett programtillägg typ http://iccnet.50megs.com/Products/iPodSync/index.htm Fråga nummer 2, fungerar en ipod köpt för windows på en mac?

en iPod för Windows fungerar bara på Windows. Ananrs hade Apple inte behövt sälja två olika modeller. Den för Windows kommer med ett filsystem, och den för Macen med ett annat. Så är det, så det är bara till att välja och gilla läget senare.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-25 15:32
Ursprungligen av Christoffer Larsson:

en iPod för Windows fungerar bara på Windows. Ananrs hade Apple inte behövt sälja två olika modeller. Den för Windows kommer med ett filsystem, och den för Macen med ett annat. Så är det, så det är bara till att välja och gilla läget senare.

Jag har köpte en iPod för Windows (3G) och hade den hemma hos polaren första dagen där jag la in låtar på den ur hans iTunes bibliotek och det fungerade utmärkt att lyssna på dom.
När jag sedan skulle lägga in låtar från mitt bibliotek fick jag ett meddelande i still med att min iPod "innehöll ett okänt system, att den inte var formaterad och om jag ville formatera den.
Jag gjorde detta (det blev precis som en sytemåterställning och alla låtarna försvann) och sedan kunde jag synka den med mitt bibliotek.
Så om jag har fattat det rätt så kan man använda iPoden på båda håll, men om man vill byta till Mac/PC måste man formatera iPoden.

//Chrille

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-25 16:38
Ursprungligen av Stonedale:

Så om jag har fattat det rätt så kan man använda iPoden på båda håll, men om man vill byta till Mac/PC måste man formatera iPoden.

Har man en PC-iPod så kan man använda den både på mac och pc utan problem (har själv testat) eftersom mac:en läser pc:ns filsystem. Däremot blir det problem med mac-iPods, för då krävs tredjepartsprogram (t.ex. MacDrive) för att få det att fungera.

Ursprungligen av Spyder:

Har man en PC-iPod så kan man använda den både på mac och pc utan problem (har själv testat) eftersom mac:en läser pc:ns filsystem. Däremot blir det problem med mac-iPods, för då krävs tredjepartsprogram (t.ex. MacDrive) för att få det att fungera.

Men idag finns det väl inga speciella PC- resp. Mac-iPods, som det fanns före 3G (eller 2G t.o.m?)
Det e ju bara att formatera/återställa den efter hur man vill ha filsystemet på disken.

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-03-26 07:53
Ursprungligen av Petter M:

Men idag finns det väl inga speciella PC- resp. Mac-iPods, som det fanns före 3G (eller 2G t.o.m?)
Det e ju bara att formatera/återställa den efter hur man vill ha filsystemet på disken.

Nej, det är sant, jag var nog lite otydlig där. Det handlar ju som sagt mer om vilket filsystem som ligger på, och det styrs ju av vilken dator man installerar iPoden på första gången. Men fortfarande gäller att Mac:en läser bägge filsystemen, medan pc:n bara läser sitt eget...

Ursprungligen av Stonedale:

Så om jag har fattat det rätt så kan man använda iPoden på båda håll, men om man vill byta till Mac/PC måste man formatera iPoden.

Formatera/återställ den på en PC/Win, så funkar den efter detta med både Mac och PC/Win.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-23 13:42

Hur var det nu med syncning mellan outlook (exempelvis) och iPod? Länken ovan funkar ej.

  • Medlem
  • 2005-08-13 18:20

Outlook kalendern

TJena läste på det här forumet om hur jag skulle synka ipod med outlook men jag fick ändå ta reda på det själv
http://www.extremeipod.com/article2/0,1895,1639448,00.asp

den ger dig information om hur du enkelt uppdaterar din ipod med outlook.
Svinbra då slipper jag köpa den där palmpiloten, coolare med ipod.

Enda trista är ju att man inte kan boka in möten direkt på ipoden, får istället använda telefonen.

1
Bevaka tråden