Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

11GB library, men bara 9GB på iPod?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör iTunes 4.2.072 i Windows XP med en 15GB iPod 3G (senaste modellen) ansluten via Firewire. Jag har automatisk hantering av all syncning mellan iTunes och iPod påslagen, så iPodens innehåll alltid ska reflektera mitt bibliotek på datorn.

Mitt 'Library' på datorn är 11,78GB med 1623 låtar
Min iPods bibliotek rymmer 9,80GB med 1602 låtar. Saknas 2GB!

Jag har noga gått igenom biblioteket och slängt ut låtar som fått varningsflagga bredvid sig då iTunes inte kunnat hitta filerna. Där minskade jag biblioteket aningen, men fortfarande är det påtagligt större än på min iPod. Är det någon som vet vad som orsakar detta?

Idé, kanske galen: Testa med brossans mac och se om den beter sig lika dant.

/Kristofer

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 18:10

Skumt. Du kan väl återställa iPoden och synka igen och se om samma problem uppstår.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-29 18:25

Låtarna tar väl större plats på NTFS än vad de gör på iPodens filformat kanske? Varför bry dig om alla låtarna är där?

Ursprungligen av fredrik2:

Låtarna tar väl större plats på NTFS än vad de gör på iPodens filformat kanske? Varför bry dig om alla låtarna är där?

Om du läser Mats inlägg så ser du att hans 'Library' på datorn har 1623 låtar
men hans iPods bibliotek har 1602 låtar efter syncning. Alla låtar är där inte alltså.

  • Medlem
  • 2004-04-07 15:34

Jag har samma "problem". Skiljer ca 20 låtar för mig men har inte lyckats hitta vilka 20 som saknas i iPoden.

  • Medlem
  • 2004-04-07 15:50

Nu kom jag på det.. Har ju kryssat bort nåra låtar i iTunes samt ställe in att dessa inte ska synkas med iPoden. Därför kommer dom inte med

Har för mig att iTunes inte lägger över dubbletter av samma låt - detta är nog troliga förklaringen. Jag har haft sådana fel ibland och det har då alltid funnits vissa dubletter.

Lösning funnen!

iTunes hade sugit till sig ett antal mpeg1 musikvideos av Utada Hikaru som det gick utmärkt att lyssna på på datorn-- men man får endast ljud och ingen bild. Dessa synkas inte med till iPoden.

Så var det löst! Tack för er tid.

1
Bevaka tråden