Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ipod + Win 98 = går det ?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej undrar om man kan ha en ipod när man har win 98 på datorn eller om man måste ha 2000 som det står på apples sida ?

eftersom dom inte skrivet att det funkar på windows 98 så tror jag facktiskt inte att det gör det heller!
tyvär!

Jag vet inte hur det fungerar men vad jag har läst så har inte bl.a. 98:an stöd för USB (och Firewire). Finns det någon här som vet om kanske går ändå eller om man kan konvertera kabeln?

Ursprungligen av Mystica:

Jag vet inte hur det fungerar men vad jag har läst så har inte bl.a. 98:an stöd för USB (och Firewire). Finns det någon här som vet om kanske går ändå eller om man kan konvertera kabeln?

Inte inbyggt, dock finns det drivrutiner för att åtgärda detta.

  • Medlem
  • 2004-09-05 10:40
Ursprungligen av peppe4:

Hej undrar om man kan ha en ipod när man har win 98 på datorn eller om man måste ha 2000 som det står på apples sida ?

Byt operativsystem!

Finns en chans att det fungerar med 98 SE. Detta är iaf kravet för Anapod Explorer: http://www.redchairsoftware.com/anapod/

Byt operativsystem jo det skulle vara något men har en 300 MHz så det kommer ju inte gå fortare här i stugan så

Får kolla upp programmet och kanske köpa mig en ipod tackar för svaren

  • Medlem
  • 2004-09-06 00:00

Jag körde Win2000 på min 300 laptop jag hade när jag gick på gymnasiet för några år sedan. Fungerade rätt smärtfritt.

USB port har jag som skrivaren kör med så det borde inte vara ett problem. Frågan är om man vågar köpa en G4 ipod och ser att det inte fungerar då blir det ett köp av en ny dator för 1000+

Kan bli dyrt för att få lyssna på musik på jobbet

  • Medlem
  • 2004-09-08 17:48

Provade min mini på 98. Gick inte ens att installera iTunes så jag det kändes rätt meningslöst att plugga in den då... Inte provat ovan nämnda program dock.

Fasiken då blir det väl till att köpa ny dator också.

1
Bevaka tråden