Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta dator (utan att förlora mina låtar)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Ska flytta snart och då kommer ja ha en annan dator när jag bor själv. Ska installera itunes och köra min ipod på den. Men alla låtar ligger på den första datorn. Kan jag kopiera över låtarna direkt från Ipoden till den nya datorn på ett enkelt sett?

tack

ska kanske notera att jag har försökt få upp ipoden i utforskaren (bockat för "visa dolda filer") men jag får inte upp ipoden.... :´(

  • Oregistrerad
  • 2004-09-01 13:26
Ursprungligen av mekholm:

ska kanske notera att jag har försökt få upp ipoden i utforskaren (bockat för "visa dolda filer") men jag får inte upp ipoden.... :´(

konstigt detta borde hända och du kan ju skapa en mapp och lägga alla låtarna där....

//C

  • Medlem
  • Torsby
  • 2004-09-01 14:18

Jag tror du måste ställa in iPoden för användning som hårddisk.

  • Medlem
  • 2004-09-01 16:45
Ursprungligen av Spyder:

Jag tror du måste ställa in iPoden för användning som hårddisk.

Behövde inte jag göra, den dyker upp i Utforskaren ändå...

Ok.nu är det nära förestående med min nya dator och ja har fortfarande inte någon koll på hur jag ska föra över låtarna..

när jag installerat Itunes kommer väl alla låtar syncas direkt på den nya (dvs.den kommer radera alla låtar)? Jag vet att om jag ställer in ipoden som hårddisk så får jag upp den som en enhet i "den här datorn". Men hur ska jag göra det utan att Itunes syncar låtarna? Jag menar, valet att använda Ipoden som hårddisk görs ju i itunes....

någon som förstår mitt problem och vill hjälpa till? tack

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2004-09-12 10:38

Stäng av automatisk syncning i iTunes innan du kopplar in iPoden, och kopiera sen över filerna från iPoden till hårddisken i Utforskaren. Borde väl funka?

1
Bevaka tråden