Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddar ur sig.

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-24 20:25

Min ipod laddar ur sig helt. Om jag har 2/3 batt och sen låter jag den ligga i 2dagar så är den helt tom, har ni samma problem?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-24 20:31

yepp, minst sagt irriterande.
surt när den inte använts på några dagar och sen ska man sitta på bussen eller nåt i nån timma, med inget annat att lyssna på än idioterna runt om en :rolleyes:

Det verkar så. Jag kan verkligen inte lita att det finns jos kvar när jag behöver det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-24 21:32

Hur snabbt blir det tomt?

Ursprungligen av Gelan:

Hur snabbt blir det tomt?

Den var ungefär halvfull när jag lät den ligga i 24 timmar. Sedan var den helt tom.

(Sidospår: När den är helt tom går det heller inte att ladda den via USB (har inte testat firewire) utan den måste först laddas via eluttag.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-25 09:40
Ursprungligen av kavorka:

Den var ungefär halvfull när jag lät den ligga i 24 timmar. Sedan var den helt tom.

(Sidospår: När den är helt tom går det heller inte att ladda den via USB (har inte testat firewire) utan den måste först laddas via eluttag.)

Jag kan ladda min via USB efter att den har laddat ur sig.

Ursprungligen av Gelan:

Jag kan ladda min via USB efter att den har laddat ur sig.

OK. Jag testade att ladda i eluttaget i tio minuter först, sedan stoppade jag in den i USB och då funkade det. Så nu ligger den på laddning i datorn.

Jag har också det problemet, ska ringa Apple i dagarna och höra vad de har att säga.

iPOden drar stöm i avstängt läge...fråga mig inte varför med det gör den!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 22:16

Det är väll för att den inte är helt avstängd utan ligger i ett viloläge och dra lite ström

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-10-24 22:26

Men att den ska dra så mkt. Hade en Zen tidigare, kunder ligga i 2 veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-10-24 22:41

Håller med dig det är lite mysko..
Men hur länge har du haft din ipod det skall tydligen ta några laddningar innan batteri´t når sin fulla kraft

  • Medlem
  • 2004-10-25 01:01

Det är kanske det Apple gör för att vi ska behöva ladda mer och köpa nytt batteri oftare.

Sjukt jobbigt när två med samma avatar skriver efter varandra...OT jag vet sorry

  • Medlem
  • 2004-10-25 11:25

Min har legat oanvänd hela helgen och den har inte laddat ur sig någonting.

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2004-10-25 12:21

låter skönt

:rolleyes:

Ursprungligen av Midas:

Min har legat oanvänd hela helgen och den har inte laddat ur sig någonting.

Ok!
du har verkligen tur, eller vet hur man skall göra med batterier. Jag får ladda min varannan dag. lyssnar 1 timma till jobbet, lite på lunch och sedan hem.
så kan jag göra i två dar.
låter jag den ligga laddad över helgen är den helt död på måndag morgon....
vilket man inte vill riskera.
vad bortskämd man kan bli. får panik om batteriet inte funkar. har därför en laddare på jobbet och ett Belkin Battery Pack med mig.
:rolleyes:

  • Medlem
  • 2004-10-25 14:11

Har en 4G, kanske är bättre på det?

1
Bevaka tråden