Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod m färgskärm är här!

Tråden skapades och har fått 29 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-26 20:18

niiiice

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-26 20:23

15timmars speltid? 60gb hårddisk? sweet.. *vill ha*

Ahh, jävar va snygg den svarta var!

  • Medlem
  • 2004-10-26 20:34

Ojojojdå
Jag trode faktiskt inte att apple skulle släppa en ipod med färgskärm...

$499 för en 40Gb och $599 för 60Gb coolt!
15 timmars batteritid är inte heller fel, nu måste dom bara släppa ny firmware till minin så att den blir lite vassare också

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 20:35

den finns på svenska apple store!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-26 20:39

ajdå ~6200kr, kan bli jobbigt att punga ut med, men fyy va grymt!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-26 20:42

103,5 x 61,8 x 14,6 mm

är det bara jag som tror att dom har skrivit fel här? 14,6mm?
med tanke på att det står 0,75 inch på apple.com

Som vanligt hamnar Sverige efter i prissättningen, 3500kr i USA men 5200kr i Sverige. Inte så kul, men oj vad grum!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:06
Ursprungligen av langby:

Som vanligt hamnar Sverige efter i prissättningen, 3500kr i USA men 5200kr i Sverige. Inte så kul, men oj vad grum!

Det priset i usa är utan moms, varje köpare betalar olika moms beroende på vilken stat människan bor i. Så glöm inte att svenska priset står inkl moms.

3589.95 :- x 1,25 procent=4486:-

Fan det fattas mer än 700 spänn, är det för att dollarn är så låg?

Raptor

Wow!!! Hara bara haft min 4G i två veckor,, man skulle juh väntat... visserligen kostar den juh 5000 kr... för 40 GB... tycker dock inte U2 iPod var snygg. men för ett Fan så.. visst.. hade nog varit snyggare med ett grått klickhjul.. det röda tycker jag sticker ut för mycket. dock bra med en massa U2 låtar.. om man nu gillar dom!

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 20:50

aaaaaaaaaaaaaaarrhhh!

tänk er den på långresan...

Låtarna var ju inte så märkvärdiga. Går ju att tanka hem gratis

soft. vadå kan man lägga in bilder på den eller? Då kanske man kan lägga in filmer också (hoppas hoppas).

Fan vad nice!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-26 20:53

hmm, ska vi se här, 5575kr me csn..får xxxx från jobbet, får xxxx för min mini *förbereder budgeten för den tuffaste mp3 spelaren i historien*

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:00

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en sån.
1. För tung (184 gram!!!, min mini 100 gram väger för mycket)
2. För stor
3. För dyr
4. Vad spelar det för roll om det finns en färgskärm? Bra för fotografer, men då har de ju bra kamerar med större skärmar än ipod's 2 tummare.
5. bla bla bla

Kunde den spela upp divx filmer via AV-kabeln skulle det vara skit coolt. Tror nog säkert det kommer hackad firmware som klarar av det.
60 gb film i xvid/divx överallt! woow!
Men 60 gb enbart foto och musik är så onödigt.

Raptor

Observera att U2-låtarna INTE ingår.
I USA får man dock 50$ rabatt på MusicStore.

Photo är tyvärr lite tjockare än den vanliga. Jag har suttit otroligt nöjd med min 20gb 3G sedan i januari men detta blir nog nästas investering förutom en iBook och Airport express.
Skall Myriad bli nytt officiellt Apple-typsnitt?

Det bästa var väl ändå ipod-strumpan!

http://www.macobserver.com/article/2004/10/26.14.shtml

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2004-10-26 21:05
Citat:

Skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en sån.
1. För tung (184 gram!!!, min mini 100 gram väger för mycket)
2. För stor
3. För dyr
4. Vad spelar det för roll om det finns en färgskärm? Bra för fotografer, men då har de ju bra kamerar med större skärmar än ipod's 2 tummare.
5. bla bla bla

Kunde den spela upp divx filmer via AV-kabeln skulle det vara skit coolt. Tror nog säkert det kommer hackad firmware som klarar av det.
60 gb film i xvid/divx överallt! woow!
Men 60 gb enbart foto och musik är så onödigt.

Raptor

*ignorerar de där*
är det möjligt med sådan firmware som klarar det?

  • Oregistrerad
  • 2004-10-26 21:07
Ursprungligen av kaveh:

*ignorerar de där*
är det möjligt med sådan firmware som klarar det?

Vet ej. Jag drömmer väl.

Raptor

  • Medlem
  • 2004-10-26 21:07

Den svarta var ju skitsnygg!! Men håller med om att grått klickhjul hade varit snyggare..

Det var nog all motivation jag behövde för att byta ut minin... Om jag bara inte hade varit så dum att jag graverade den... grrr

Någon som vill köpa en graverad(med mitt namn) grön ipod mini??

Edit: Ett dåligt tecken är dock att köper man den hos amerikanska Applestore ingår en Itunes kupong för U2, i Sverige får man "rabatt på CDboxen", vilket lär innebära att Itunes för Sverige inte liger runt hörnet direkt...

Någon som vet om en ny mini också ska släppas?

Dopi: Jo, grått klickhjul ska det vara. Men sedan är den ju graverad med deras autografer och U2"logga". Blir nog svårt att sälja när man vill köpa en iPod man kan se film på kommer. :rolleyes:
Hade det varit en svart ipod med grått hjul så.. ojoj.. fan vad läckert det skulle vara, speciellt som jag har en svart T630

  • Medlem
  • 2004-10-27 09:24
Ursprungligen av erikohman:

Dopi: Jo, grått klickhjul ska det vara.

Går säkert att beställa något grått plast/folie överdrag till klickhjulet. Så fet den skulle se ut till Bose sounddeeck, oj oj

  • Oregistrerad
  • 2004-10-27 10:36

Jag är lite skeptisk till iPod foto... Alltid kul med färgskärm, men jag tror inte det kommer ta riktigt fart förrän dom skippar den vanliga iPoden och låter alla ha färgskärmar kanske.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-10-26 22:27

iPoden har inte processorkraft nog att spela upp film så dessvärre kommer nog inget sånt än så länge...

/arvid

arvid: Nä, det klart. Men man får väl drömma Har tänkt på vad men egentligen ska med en iPod med färgskäm till. Att titta på bilden känns overkill, det ända bra var ju storleken på den stora iPod Photo....

Dopi: Ja, jo, men sedan vill jag inte heller ha U2 loggan eller deras autografer.

Sedan då vad, kallar vi denna? iPod Photo känns så omständigt. Är det 5G som gäller eller kanske iPP??

Sedan håller jag med Niklas Hjelm om att jag är skeptisk. Snyggt med färger, men priset och varför ska man se bilder på den???

Hej Daniel__90, det verkar som om du aldrig skrivit ett inlägg på iPod.se! Vad sägs om att skapa ditt första inlägg idag bara genom att skriva en radi forumet? För att kunna se bifogade filer och bilder i våra diskussioner måste du ha skrivit ett inlägg, för att kunna välja en egen avatar krävs minst 25 inlägg. Kom igen nu - skriv ett inlägg idag och bli en del av Europas största iPodsajt!

Ok ska de nu...

Vill bara säga att denna sajten verkar grym!

HaHa vill ha ipod mini med kamera och färgskärm...tills dess så håller jag mig nod till min blivade mini (som förövrigt ligger i poste, Hoppas jag !)

SES/Daniel

1
Bevaka tråden